Info over een Ancre formule ms 80

Hoi een vraag ik kan dit horloge kopen maar kan er niet over terug vinden op internet . Heb wel horloges gevonden met de zelfde dial maar een ander merk kan iemand mij hier iets over vertellen en wat is zoiets waard ?

1 like

Een tientje maximaal, of 50 euro op Catawiki.

Wat moet je er voor neerleggen?

Dat is het punt de verkoper kon er ook niets van terug vinden dus wist niet wat hij er voor moest vragen er stond een vraagteken op het prijskaartje.
Maar vond het wel een leuke klok

Als je hem echt leuk vind en hij werkt naar behoren,zou je een paar (2)tientjes kunnen overwegen,maar meer ook echt niet.
Hoogstwaarschijnlijk zit hier een pen anker uurwerkje in en als die defect is,zijn er maar weinig die daar aan zullen beginnen. (dit is trouwens een vroeg DDR gemaakt horloge)

De kosten van een reparatie staan zeker niet in verhouding met de waarde.

1 like

Dank u wel
toch maar goed het hier even te vragen
Ik zou zo maar een te hoog bod doen

Vraag even een goede duidelijke foto van de dial en als het kan van het uurwerkje.
Kleine kans (0,5%) dat het wel een steenankertje is.

Het ‘‘merk’’ Ancre is zo vaak door verschillende horlogemakerts gebruikt dat er ook een hoop verschil in kwaliteit zit.
Kijk maar naar onderstaande Ancre,daar zit gewoon een goed Primm uurwerk in.

http://www.horlogesvantoen.nl/verkocht-archief/58-ancre-17-jewels-handopwinder-vintage-jaren-70-horloge-heren.html

Hij ziet er inderdaad heel erg DDR-achtig uit. En dan wellicht ook nog met het oude UMF uurwerkje met de sub secondewijzer. Die zijn wat moelijker te vinden. De latere uurwerkjes met centrale secondewijzer kun je met wat zoeken nog wel nieuw aankomen.

Mooiste Ancre tot nu toe die ik gezien heb dat wel :slight_smile:

Kon alleen deze tarnan met de zelfde plaat vinden

Grappig, want volgens Mikrolisk is Tarnan dan weer een Zweeds merk.
Dan zou er ook nog een FE uurwerkje in kunnen zitten. Die had je in de 70s en begin 80s nog wel met kleine secondewijzer.
Dat maakt de kans op een goed lopend horloge al weer een stuk groter.
Ik heb ook een Ancre met FE uurwerk. Alleen jammer genoeg niet met deze mooie wijzerplaat

en kwam deze ook nog tegen

2 likes

Zoals gezegd : slechte foto, geen beweging zichtbaar… Maar als de armband ok is misschien 50 € (voor de armband alleen :wink: )

Ik hoor het al hoef er niet mee naar kunst& kitsch
Hahaha