Info over een Prisma horloge

Forum een vraagje:
ik heb een oud ?!goud!? prisma horloge (van mijn overleden vader), volgens mijn berekening heeft hij dit gekregen in 1959/1960. Ik wil graag weten wat de globale prijs voor zo’n prisma is i.v.m verdeling van spullen.
Het horloge heeft een diameter van ±35 mm en moet hem opdraaien, voorkant staat incablok / achterkant prisma 13 - cirkeltje met een kroon er in - rechthoek met 0585 erin.
op het bandje staat elast0-fixo 585.
Alvast bedankt
Henckeh

Beste henckeh, gaat u maar uit van de goudwaarde.
Prisma is helaas geen merk wat een verhoogde waarde boven de eerder genoemde goudwaarde genereert.
585 staat voor 14 krt. De goud(dag)waarde kunt u vinden op bijv. http://www.inkoop-goud-amsterdam.nl/home.php

Het is nog een mooi exemplaar, wat t.z.t. zeker een onderhoudsbeurtje verdient en om vervolgens gekoesterd te worden, vanwege de emotionele binding.

dank je wel voor je reactie, ik volg je raad op (even horen wat het opbrengt voor de verdeling) en dan bij een horlogemaker het horloge een verdiende onderhoudsbeurtje laten geven en zelf gaan dragen

Graag gedaan en als je hier t.z.t. even aangeeft in welke regio je woont, weten wij wel een betrouwbare horlogemaker in de buurt.

Een juwelier is meestal niet hetzelfde als een horlogemaker. Die brengt het - tegen een opslag - op zijn beurt weer weg bij een horlogemaker. Die opslag kun beter in je zak houden! :wink:

In ieder geval niet bij een juwelier laten doen , houd er rekening mee dat onderhoudsbeurt meer zal kosten dan eigenlijk waarde van het horloge.

Weet niet waar jij je horloges brengt, maar voor een normale handopwinder betaal ik doorgaans 75 tot 100 euro. Dat vind ik voor een goud horloge, meer dan verantwoord. Zeker als je de emotionele waarde meeneemt en dat het horloge er weer vele jaren tegen kan.

Ik heb het ook niet over verantwoord ik zeg alleen dat het geen investering is want een gouden prisma brengt met deze goudprijs miss €100 op dus wat je erin steekt haal je er niet uit .

Dat het verder een beurt verdiend en emotionele waarde heeft snap ik maar rendabel is het niet.