info over horlogevondst

Goedemiddag,

Heb een tijdje geleden bij het leeghalen van de woonst bij de grootouders een paar horloges aan de kant gehouden. In deze donkere dagen leek het me interessant om deze eens van dichterbij te bekijken en natuurlijk wat meer info hierover te verzamelen. Al snel kwam ik op jullie forum terecht waar een schat aan info op te vinden is ! Vroeg mij af of jullie mij wat meer wouden vertellen over volgende horloges. Het maakt niet uit wat, zou er graag zoveel mogelijk over te weten komen :smile:
Bedankt alvast, en denk dat er een beginnende hobby zit aan te komen bij me :stuck_out_tongue:

8 likes

Zeer leuk :wink:

1 like

De Baume & Merciers zijn wel leuk en vooral de tank (zwarte). Zwitsers, hoog kwaliteit, midden segment. Heb je daar de afmetingen van?

Indd. Ik ben eerder benieuwd naar het uurwerk.
Ik heb deze regelmatig voorbij zien komen met een Chinese quartz erin.

:tophat:

De baume met zwarte facade:
kast excl kroon breedte 22mm
kast incl kroon 26mm
arm RB tot arm RO 30mm
arm LB tot arm RO 35mm
weet niet juist hoe de diameter bepaald is van een horloge

Die Omega Seamaster 600 uit de jaren '60 is erg leuk. Ik had er ooit ook een als beginnende verzamelaar, volgens mij zit er een hand-opwind uurwerk in (caliber 601 als ik me niet vergis). Het lijkt erop dat die van jou ooit wat vocht/condens heeft gezien, vandaar de bubbeltjes op de wijzerplaat. Ik zou daar niks aan laten doen, maar wel even een keer het uurwerk laten schoonmaken en de pakking vervangen. Mooie leren band erop en je hebt een prima dress watch.

3 likes

Leuke start voor een verzameling zo, die Omega Seamaster is niet meer zo zeewaardig ben ik bang, maar zal de “duurste” van het stel zijn.

1 like

De Baume & Mercier tank zou ook de duurste van het stel kunnen zijn.

Vraag aan topicstarter: Zie je nog goudstempels achterop het horloge? Zie een vergelijkbare op eBay en die kost €1000 en is gemaakt van witgoud namelijk.

2 likes

onder de cijfers zie je idd een soort stempel

1 like

Foto is wazig en lastig te zien dus ik zou zelf even googlen wat het kan betekenen.

Welkom bij je nieuwe verslaving, mooie collectie heb je al :+1:

1 like

Als die van goud is dan zal dat wel inderdaad!

Leuke starterscollectie :wink: :+1:

2 likes

Altijd leuk, en welkom op het forum

1 like

Leuk setje zo, zeker het vergaren van info is al leuk !

1 like