Info over Indus horloge

Hallo!

Ik heb een tijdje geleden een Indus horloge van mijn opa geeerfd. Ik weet heel weining van het horloge dus ik hoopte dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen. Ik heb al geprobeerd online informatie in te winnen maar tot op heden heb ik daar geen succes mee (behalve dat Indus een relatief onbekend merk is). Het is een gouden Indus horloge op de voorkant staat 17 juwels en op de achterkant staat een kroontje met een cirkel eromheen verder staat er 0.585 en het serienummer (zie ook foto’s).



Alvast bedankt voor de hulp!

Groet Michiel

1 like

Het is geen groot merk, onbekend zijn ze niet. In elk geval wel Zwitsers.

Het is iig de goudwaarde waard, en voor een (geinteresseerde) verzamelaar iets meer.

Werkt hij trouwens nog?

Bedankt voor je antwoord!

En ja, hij werkt nog goed.

Ik zou die gpuden polsband verkopen
dan het uurwerk van de opbrengst laten restaureren
en er een mooi nieuw bandje op laten zetten
heb je weer een mooi en bruikbaar aandenken aan je grootvader

Een leuk horloge van een nederlands (plak)merk. Ik zou band en horloge bij elkaar houden zoals je het hebt geerft. Kleine investering in een servicebeurt en je hebt een leuke exclusieve vintage van je opa, als ‘nieuw’ met een prachtige gouden band.

Ik vind het een prachtig horloge… die bolle wijzerplaat… met die mooie hoge indexen erop…

persoonlijk zou ik em inderdaad zo laten als ie is… inclusief band… dat hoort gewoon bij het horloge, zoals het horloge bij je grootvader hoorde

Servicebeurtje laten geven… ( even schoonmaken en oliën.)… en hij kan er weer jaren tegen… een horloge bezit je niet… dat beheer je voor een volgende generatie…

De gouden polsband zal vele malen meer waard zijn dan het goud in het horloge. Het horloge zou io zowieso bewaren.

Als je t geld niet heel hard nodig hebt, zou ik m zo laten. Misschien vind je het horloge mooier op een leren band, dan zou ik die erop zetten. De gouden band zou ik wel bewaren. Weg is weg, je kan hem nooit meer terughalen zodra je h hebt verkocht voor t goud. Zou je nog wel eens spijt van kunnen krijgen.

Ik zou zeggen, laat het door een horlogemaker onder handen nemen voor een beurtje, dan is het een horloge wat je prima kan gaan dragen als aandenken.

+1:)

Inderdaad gewoon zo laten en af en toe gewoon dragen.

Ik zat ooit ook in zo’n situatie
met een gouden klokje / band etc. aandenken / erfenis,
maar dat ding dragen was niet mijn stijl,
daarnaast was de band te krap
en voor mijn lichaamsbouw te ielig
dan kun je zo’n ding in de la laten liggen
en er dagelijks 5 minuten naar kijken en oppoetsen
maar dat is qua herinnering ook niks.

Ik las afgelopen week op dit forum dat oversized horloges weer uit de mode aan het raken zijn. Dus klein is weer fijn.

:sunglasses:

Mijn lief heeft er ook één van dit merk.
Heeft ze ooit een keer gekregen.

Bedankt voor alle antwoorden en suggesties. Ik denk dat ik hem maar ga dragen. Ik ben al naar het uitkijken naar een bijpassende bruine Mercedes 500 diesel uit de jaren 80 :wink:

hahaha… dan is het maar goed
dat er geen zonnewijzer in de nalatenschap zat inbegrepen,
anders moest je nog opzoek naar een paardenkoets.

Mibo Schreef:

Bedankt voor alle antwoorden en suggesties. Ik
denk dat ik hem maar ga dragen. Ik ben al naar het
uitkijken naar een bijpassende bruine Mercedes 500
diesel uit de jaren 80 :wink:

Een w126, is een fijne auto. Wel een V8 a.u.b.