Info over military horloge

Kan iemand mij vertellen wat de tekens op een military horloge betekenen?
Zoals de ‘T’ in een cirkel en de pijl (zie foto)
Of komen deze tekens ook op andere horloges voor?
En waarom hebben de military horloges vaak dit model?

Groet,

Mart

volgens mij staat de bovenste T voor de aanwezigheid van tritium, vaak ook aangeduid met H3.

Waar de onderste ‘T’ voorstaat???

VrGr,

Vincent

Even op wikipedia gekeken wat tritium betreft.

(tu) zie onder; toepassingen.

Die onderste is volgens mij een pijl… toch?!

De pijl is de zogenaamde Broad arrow. Dat symbool werd/wordt gebruikt op voorwerpen die eigendom zijn/waren van de Britse regering. Werd o.a. gebruikt op horloges die door het mininsterie van defensie aan militairen uitgereikt werden.

Jullie hebben weer iemand gelukkig gemaakt :slight_smile:

maak daar 2 iemanden van :slight_smile:

Nu nog de vraag over het model.
Volgens mij wordt het model en de symbolen gebruikt door verschillende landen, klopt dat?
Zo ja, hoe kan het dat de modellen en de symbolen hetzelfde zijn?

De broad arrow (ook wel crow’s foot) staat tegenwoordig niet meer op wijzerplaten, althans niet van officieel verstrekte horloges. Google maar eens op CWC G10; dat is het huidige horloge dat officieel verstrekt wordt aan Britse militairen. Bij dit horloge staat de broad arrow niet meer op de wijzerplaat, maar alleen nog maar op de achterkant.
Helaas doet Photobucket gek, anders zou ik je graag een foto laten zien. Maar gooi het op google en je vindt genoeg foto’s.

Het model dat jij laat zien op de foto, werd vroeger onder meer door Hamilton gemaakt; ik dacht ook door CWC. Tegenwoordig maakt CWC wel re-makes van dit horloge. MWC doet dat trouwens ook (CWC en MWC zijn trouwens als water en vuur), maar dan een stuk goedkoper.
Google maar eens op CWC en op MWC. Binnen de kortste keren heb je antwoord op al je vragen! :slight_smile:

Oké, bedankt voor de info.
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van onderstaande klok.
Ergens klopt het dus niet, een Wakmann die ‘pronkt’ met Britse symbolen…

Nee, dat klopt inderdaad niet, maar je komt 't op wel meer horloges tegen. Onterecht dus.