Info over (NOS) authentieke tropic straps

Van de tropic star bestaat nog geen reproductie, dus zijn altijd vintage. Ik ben opzoek naar een 19mm tropic star.

1 like

Een erg leerzaam en interessant topic, bedankt voor alle informatie. @septentrio in het bijzonder :ok_hand:

Edit! @GhentWatch in het bijzonder :ok_hand:

Ik zit er voor niets tussen :smiley:

Iemand een idee wat een redelijke prijs voor een 18mm curved end original zou zijn?

75 tot 150 euro.

Nu de hamvraag: is dit een originele?



De mijne heb ik via HF verkocht voor €65 geloof ik.

Ja.

1 like

Check mijn foto’s ter referentie.

1 like

Prijs van Andy geldt voor een nos Basket weave versie neem ik aan? Sport uitvoering is vergelijkbaar qua prijs, andere versies zijn lager geprijsd.
Getoonde gesp is overigens volgens mij niet origineel en band lijkt me niet nos, daarnaast zou ik me zeker niet laten beïnvloeden door vraagprijzen van Squinky en consorten, dus 75,- lijkt me echt wel genereus voor deze strap.

Klopt

Brede gesp klopt, die heeft Cody ook aangehaald in zijn stuk hierboven.

75 euro voor een 18mm sport? :thinking: Dan ga ik de mijne denk ik maar vekropen :stuck_out_tongue:

Heb ik gezien, vandaar mijn voorbehoud :innocent:
De smalle inox gespen (ook nog afhankelijk van lettertype) kloppen, maar hoe/ wanneer die bredere acier gespen zijn geleverd, verschillen de meningen over, dus daar hoor/lees ik graag meer over :wink: Ook met deze Tropic-bandjes is intussen veel geknoeid en perfect gelijkende Chinese replica’s zijn er ook al even.

PS: Met ‘genereus’ bedoel ik dus eigenlijk over-betaald

1 like

Ik heb nog een paar 18mm curved end basket weaves overigens als je er zou willen :stuck_out_tongue:
19mm sport en 20m sport ook :innocent:

1 like

Oef. :drooling_face: Die gebruik ik zelf veel, zitten op 4 van mijn horloges zelfs. Maar vanwege het prijs verschil ga ik voor de merkloze.

Ik vraag blijkbaar te weinig want ik heb er hier op het forum al een heleboel verkocht voor 45-55eu.

Prijzen omhoog! :wink:

1 like

:clap:t2::clap:t2::clap:t2:

Voor wat het waard is: In de baai worden vaak Tropic STYLE banden aangeboden. Bedenk dat je dan geen originele Tropic krijgt maar een band in de Tropic stijl…

1 like

Zojuist een originele binnen gekregen, ben benieuwd.

3 likes

Dat lijkt een ‘nieuwe’ te zijn. Ze maken ze nog steeds.