Nu heb ik een Picard Cadet Genève triple date moonphase, met ik vermoed een Valjoux 90, uit de jaren 50’ gekocht (nog geen foto, want het horloge is nog niet binnen) maar kan erg weinig info vinden over het merk. Heb wat informatie gevonden, dat het merk in recente jaren opnieuw is herstart, maar andere vintage modellen kan ik niet vinden. Iemand bekend met dit merk en heeft iemand toevallig een vintage Picard? Erg benieuwd naar andere oudere modellen.
Daarnaast staat op het uurwerk aan de binnenkant, Aristo Company inc. Co. Blijkbaar geeft dit aan dat het horloge ooit naar America is geïmporteerd door het betreffende import bedrijf (ook te zien aan AXP, gegraveerd aan de binnenkant. Heeft iemand dit toevallig eerder gezien?
Vond wel wat info bij een ouder forumtopic van Timezone (mag nog geen url plaatsen, als beginnend member).
Hoop niet dat ik meteen teveel vraag/zeg, zo bij mijn eerste post?!
Ps, even een aanvulling op het voorstel rondje ;):
Ben woonachtig in Tilburg, 35 jaar oud en wil m’n kennis over horloges uitbreiden. Heb inmiddels enige kennis opgedaan over Rolex, en wil dat graag verbreden met kennis over andere merken/uurwerken.
Uit Tilburg komt nog geen goeie hond vandaan geintje
Welkom regio genoot, ik kan je helaas niet verder helpen.
Als het goed is kan je wel foto’s plaatsen, neem aan dat je digitale foto’s hebt alvoorts je hem gekocht hebt.
Maarr las bij de regels dat alleen eigen gemaakte foto’s geplaatst mogen worden?! Foto’s die ik heb zijn ook gebruikt voor de advertentie en staan nog online. Zodra horloge binnen is, post ik foto’s.
Je kunt ook linken naar een foto. Als de foto nog online staat kun je het adres van de foto kopiëren en in je post plakken. Het forum laat dan direct de foto zien, ook al staat deze elders online. In principe schend je dan niet de auteursrechten omdat de foto niet op het forum zelf komt te staan.
Overigens acht ik de kans niet erg groot dat iemand gaat klagen als je een foto van een verkochte aanbieding ergens online hier plaatst.
Had in mn post een url geplaatst naar info over mijn vraag (2 mensen, op een ander forum hadden in 2013 een gesprek over het merk.
En zij beschreven allebei een vergelijkbaar model. Net wat andere kenmerken). dat mocht niet omdat ik nieuw ben.
Maar bij deze het horloge. Kreeg net bevestiging dat m’n betaling ontvangen is, dus technisch gezien ben ik de (trotse) eigenaar. Lijkt me ook wat waard toch?
Het gekke is dat dit merk tot recent nog lijkt te hebben bestaan (facebookpagina bestaat nog) maar de site zelf staat op zwart. Geen idee over de originaliteit van je aankoop; hij ziet er in elk geval heel netjes uit.
Veel plezier ermee alvast
Wat ik heb gevonden over het merk (en over de importeur, want aan de binnenkant is te zien dat die door een bedrijf naar Amerika is gehaald ergens rond 1950 a 60’), is dat het merk een doorstart heeft gemaakt in latere jaren. Iets dat je vaker ziet bij oudere merken. Het merk stopt, of gaat failliet en andere mensen gaan er jaren later weer mee aan de haal. Denk aan A. Lange & Söhne die dat in de jaren 90’ ook hebben gedaan met een toen niet meer gefabriceerd merk.
Kan ook wel enkele oude modellen vinden, maar erg schaars.