Info Patek Phil. gevraagd

Ik heb een Patek Philip zakhorloge in mijn bezit gekregen en wil graag de leeftijd en waarde van dit zakhorloge weten.

nummer in achterdeksel bij goud keurmerken: 261743
nummer in uurwerk deksel : 145390
nummer in uurwerk: 145390
horloge is ongeveer 2,5 cm in doorsnede.

wie kan mij helpen???
ik heb foto’s maar krijg ze niet hier geplaatst

alvast bedankt.

Je mag de foto’s naar mij toe mailen, plaats ik ze voor je op het forum.

Voor de rest kan ik er weinig van zeggen, alhoewel Patek…$$$$$$$$$$$$ ?

2,5 cm in doorsnede ? Lijkt me klein voor een zakhorloge, of bestaat er zoiets als een dameszakhorloge ?

HIer zijn ze dan, de foto’s van de Patek van Lispet:

Weet er heel weinig van, maar het is volgens mij zo dat de zakhorloge van Patek Philippe & Cie iets goedkoper zijn dan de gewone PP, maar ik geloof nog wel een paar duizend euro.
Vind het uurwerk niet heel spannend

Dit Patek Dames vestzak horloge is uit 1909, zo te zien in mooie staat,als het ook nog goed loopt, is de waarde zo’n 1500 euro.

Groet, André

Whoei, dat is nog eens een gaaf erfklokkie. :smiley:

Weet verder weinig over het horloge maar ik zou het maar goed bewaren dus niet verkopen.

Ik kom aan de hand van de the complete priceguide to enz tot ongeveer dezelfde conclusie.
Productiejaar kan ik niet zo exact vaststellen, volgens mijn lijst komt het ergens tussen 1905 en 1909 uit, en de prijs zou ik iets lager leggen, zo rond de 800 tot 1000 euro. Maar nogmaals, zover ik het kan benaderen vanuit the complete enz.
In ieder geval, mooie nalatenschap, koesteren zou ik zeggen!

Geachte Lispet,

Ik ben uurwerkhersteller en de favorieten uurwerkmakers zijn voor mij A.N.Patek en J.A. Phillipe. Henrik heeft gelijk wat de tijd betreft de prijs is in Geneve hoger. Om het zeker te zijn van het jaar, kun je naar www.Patek.ch en probeer Register for the magazine.

Ook hier, in Zwitserland zou de waarde zo rond de EURO 800- tot 1000,-- liggen.

Mocht je het willen verkopen kun je deze dingen altijd het beste over de grote autioneers proberen te verkopen.
b.v. antiquorum, sothebys, christies,enz.

Groet
Marley