Info/ restauratiegegevens gezocht spoorhorloge

Hallo,

Via mijn vader en grootvader heb ik een gehavend diensthorloge gekregen van de Nederlandse Spoorwegen. Een foto heb ik nog niet maar ik begin vast.

Het is een zakhorloge van het merk KIESTRA. De wijzerplaat ( glasmaat) is 42 mm en het horloge is natuurlijk groter. De wijzerplaat heeft romeinsde cijfers en een secondenwijzer onderaan. Boven de cirkel van de secondenwijzer staat: diensthorloge. Helemaal buitenom staan de uren 12 tot 24 in gewone cijfers in het rood.

Het glas is weg, de wijzers ook op één stukje na ( kan ik de stijl vd wijzers zien) de opwindknop is ook weg incl. Het asje.

In het deksel 78905 geslagen. Met de hand ernaast gegraveerd: 3 2 48, mogelijk een datum.

Ik zou deze wel willen laten restaureren als het de moeite is. Anders wil ik graag weten waar ik dingen als glazen, wijzers etc. Kan bestellen zodat ik iig het horloge uiterlijk in nette staat kan brengen.

Albast bedankt voor de info.

Groeten,
Arie de Koning

Welkom op dit forum.

Geen idee waar onderdelen te vinden zijn.
Hier staat zoiets te koop: http://www.catawiki.nl/catalogus/horloges/merken/onbekend/1172471-kiestra-groningen?area=67073a6c5699abf155e4a5731a229a97289246a2

Hallo Arie,

Kiestra is een juwelier in de stad Groningen en bestaat nog steeds!!
Ik woon in Beilen en heb diverse zakhorloges gerepareerd die van die firma kwamen. Vroeger kon je zelf je naam o.i.d. op de wijzerplaat van een zakhorloge drukken dmv tampondruk. De firma kiestra verkocht natuurlijk ook pendules ed. Ook die krijg ik regelmatig in reparatie daar zit een metalen plaatje in met de naam ed.
Maar een glas en wijzers voor dat horloge hoeft geen probleem te zijn. Voor meer info kan je mij bellen, tel. 0593-526660

Groeten, Martin Meijer uurwerkmaker te Beilen.