Een collega van m’n vader heeft een oud horloge wat hem erg dierbaar is, maar nogal slecht loopt.
M’n vader heeft het meegenomen om een door mij te laten vragen op HF voor wat meer informatie over het horloge en of er eventueel leden zijn die dit horloge willen/ kunnen servicen voor me.
Zelf kan ik nergens iets van merknamen oid ontdekken.
Mooi oud horloge met een verhaal. Als je het voor een (voor de eigenaar) betaalbare prijs kunt laten restaureren zou ik het zeker doen. Zo niet dan toch in elk geval bewaren als historisch interessant object. Dial en wijzers zien er nog best goed uit. Kastje is zilver? Er is vast wel een goede horlogemaker op het forum te vinden met genoeg verstand van dit soort horloges die je kan en wil helpen, om te beginnen met een prijs indicatie wat een opknapbeurt kan/mag kosten. Succes en hou ons op de hoogte van wat het gaat worden.
Landeron heeft dacht ik een wat lastiger reputatie qua “serviceability”, en onderdelen. Maar er zijn vast wel forumleden die zich er aan willen wagen…?
Uurwerk-swap kwarts Citizen - als 't allemaal past, wellicht een laatste poging een Omega 1012 in het gareel te krijgen, een Chronomat die door een andere horlogemaker al 's in wanhoop (en in onderdelen) aan de eigenaar teruggegeven is, een Oris met een haperende dagwijzer, en een damesklokkie waar een passend pennetje in de band gezet moet worden.