Info TAG Heuer

Ik heb een vraag over deze TAG-Heuer. Het typrnummer is 980.008, en hij zou uit 1994 komen. Wat ik me nou afvraag is dat de uurwijzer alleen een bolletje is. Bij de meeste TAG Heuers zie ik er zo’n Mercedes-ster in staan. Klopt dit wel? En hoe zit het nou, dit is een Heuer, zonder TAG. Is dat hetzelfde?
Samenvattend: hoe groot is de kans dat dit een nepper is?

Tag Heuer heete vroeger gewoon Heuer. Pas in 1985 werd Heuer overgenomen door TAG (Techniques d’Avant Garde). Toen werd de naam Tag Heuer.

Gezien het feit dat er Heuer op staat en de doos Tag Heuer zou het kunnen zijn dat het hier een reissue betreft. Zo niet dan is de doos verkeerd. Volgens mij is het niet zo dat alle Tag Heuers ook een mercedes ster in de wijzer hebben. Dit bolletje heb ik wel eens vaker gezien. Waar je op moet letten is dat er geen after parts zijn gebruikt bij een vintage model. Helaas is het alleen mogelijk te weten of het een nepper is als er beter fotos zijn. Liever zou je hem irl bekijken om te zien of het om een echte gaat.

dreski Schreef:

Tag Heuer heete vroeger gewoon Heuer. Pas in 1985
werd Heuer overgenomen door TAG (Techniques
d’Avant Garde). Toen werd de naam Tag Heuer.

Gezien het feit dat er Heuer op staat en de doos
Tag Heuer zou het kunnen zijn dat het hier een
reissue betreft. Zo niet dan is de doos verkeerd.
Volgens mij is het niet zo dat alle Tag Heuers ook
een mercedes ster in de wijzer hebben. Dit
bolletje heb ik wel eens vaker gezien. Waar je op
moet letten is dat er geen after parts zijn
gebruikt bij een vintage model. Helaas is het
alleen mogelijk te weten of het een nepper is als
er beter fotos zijn. Liever zou je hem irl
bekijken om te zien of het om een echte gaat.

Hij ziet er wel erg goed uit voor een vintage Heuer. Maar als het een reissue is zouden we er toch makkelijk iets over moeten vinden?

doet me denken aan mijn aankoop van een vintage Seiko…dial was SWISS MADE…:slight_smile:
een dames duiker maar de wijzer is niet origineel naar mijn idee, doos hoort er iig niet bij dit model. Nepper ? denk het niet maar als je hem openmaakt moet je onderstaande zien…

http://akiyose.com/battery-exchange/tag-heuer/tagheuer-980-008b.html

Lijkt wel of er fel licht valt op de wijzers waardoor de ster niet te zien is.
In het voorbeeld van capice zit er wel op ster op de wijzers.

Nee, de ster is er echt niet. Maar ik wordt al een hoop wijzer van de antwoorden tot nu toe. Ik ga hem maar eens openen, denk ik. (Hij is niet van mij, dus ligt hij hier ook niet, anders was hij al open geweest.)

Is het niet tricky om deze twee met elkaar te gaan vergelijken? Let wel, ik ben beslist geen kenner van TagHeuer modellen. Maar zo op het eerste oog zie ik al een aantal verschillen.

Zo staat op de ene plaat Heuer, op de andere TagHeuer (wellicht andere tijdsperiode/model of modificatie etc). De band van de Heuer lijkt dunnere tussenschakels te hebben ten opzichte van de Tag. Mogelijk dat er dus ook wel gebruik wordt gemaakt van verschillende loopwerken.

Nogmaals, ik beoordeel het alleen op wat ik zie, van de techniek heb ik geen kaas gegeten. Over echt op nep durf ik, afgaande op de foto ook niets te zeggen.

Horloge is opengemaakt, en hoera, het is een echte. :slight_smile: Hij is voor de vriendin van een vriend van me, die zich hier inmiddels ook heeft aangemeld, dus hij mag zelf zijn nieuwe aanwinst posten, als de koop doorgaat.
Allen hartelijk dank voor de hulp en info!

Bert K Schreef:

Horloge is opengemaakt, en hoera, het is een
echte. :slight_smile: Hij is voor de vriendin van een vriend
van me, die zich hier inmiddels ook heeft
aangemeld, dus hij mag zelf zijn nieuwe aanwinst
posten, als de koop doorgaat.
Allen hartelijk dank voor de hulp en info!

Is het een damesmodel?

Ja, 32 mm, best klein.

Bert K Schreef:

Ja, 32 mm, best klein.

Dat verklaart waarschijnlijk het ontbreken van de ster in de wijzer. En we kunnen denk ik stellen dat dit een reissue is van een klassiek Heuer model gezien de leeftijd van het horloge. Tag Heuer heeft in de jaren negentig heel veel modellen gehad en geproduceerd. Over dames modellen vind je heel weinig informatie op het net omdat 99% van de horlogefreaks gekke kerels zijn. :smiley: