Info Vintage Certina quartz herenhorloge

Beste allemaal,

Al eens geprobeerd in een ander topic, maar helaas geen response en in mijn eigen zoektocht kom ik ook niet verder :cry:

Wie kan mij iets over dit horloge vertellen (jaartal, waarde :kissing_heart: en achtergrond informatie)?
Gouden Certina quartz horloge. Diameter is 38mm en er zit een ETA 955.412 in. Serienummer op het achterdeksel is 122 1020 268. Kenmerkend is hoe het Certina logo op de wijzerplaat staat (met het vormpje eromheen). Bovendien is het horloge uitzonderlijk dun en heeft een soort ‘spikkelende’ wijzerplaat.

Het horloge loopt redelijk, maar onderhoudsbeurt is wel noodzakelijk voor daily use. Is dit het waard?

Bij voorbaat dank!

2 likes

Er is vast wel iemand die hier meer over weet te vertellen. Zelf weet ik er weinig van. Ik heb even gezocht, maar het logo op deze manier heb ik nog nooit voor bij zien komen (ook niet na het zoeken). Qua waarde, denk ik niet dat het horloge het waard is om een grondige onderhoudsbeurt te geven. Of het horloge moet een emotionele waarde hebben…

1 like

Hier:

https://drive.google.com/file/d/0B4RT10lcO4hGOGhSeXJiVkdsXzA/edit?pli=1

staat het certina nummer systeem uitgelegd. Helaas is die van jou er dus eentje van na 1974,

dus dit:

Serienummer op het achterdeksel is 122 1020 268.

Is niet het serienummer, maar het caliber etc. Ze zijn in 1974 gestopt met de serienummers.

Indien volledig goud (is de achterdeksel van goud of van staal?) dan de goudwaarde, anders max 5 tientjes vrees ik…

4 likes

Bedankt! Het kaliber (122) klopt met wat er in het documentje staat. De andere nummers komen niet overeen. Welk model het is, blijft vooralsnog onduidelijk. Wel is het dus zeker na 1974 geproduceerd!

Graag gedaan! Hier staat nog meer info, wellicht vind je hier meer antwoorden.

2 likes

“Using this list, you can roughly date watch. But it is still very imprecise.”

Ook Certina zelf heeft volgens het topic geen records. Vreemd. Hoop dat het kenmerkende logo nog voor doorbraak zorgt :smile:. Er zullen er niet veel van gemaakt zijn, anders waren ze wel te vinden op het web.

1 like

De cascadeurs uit midden jaren 90 hebben ook zo’n gebogen logo, maar dan met DS eronder:

Dus wellicht uit die tijd?

En nog een site met info, succes!

https://www.certina.com/history

1 like

Hmm. De ETA is geproduceerd in 1976. Zal dus wel tussen 1976 - 1980 als aandrijving gebruikt zijn. Dit uurwerk gebruiken ze een decennia later niet meer in de nieuwe horloges, toch?

We zoeken veder! Nogmaals hartstikke bedankt

1 like

Ik heb er ook een, weliswaar een dames model, maar met een identiek logo en dezelfde goudkleurige gespikkelde wijzerplaat, echter zonder datum.
Aangekocht op de Duitse eBay als Konvolut, dus met meerdere horloges, deze was een bijvangst.
Heb ook al tevergeefs naar dit bijzondere logo internet afgespeurd.

Prettige avond nog, Henk

1 like