Info & waardebepaling

Dag iedereen,
Ik ben helemaal nieuw op dit forum. Dat komt omdat ik een vraag heb over het volgend horloge. Ik heb deze gevonden op zolder en vroeg me af of het iets is van waarde en welke info erachter schuilt (tijdsperiode, zeldzaam, ontwerp, …)

Het merk is neem ik aan, ‘Delano’, onderaan staat De Graer automatic. Op de achterzijde staat Delano Coronado Switzerland.

Edit: Gelukt om foto te uploaden, lag inderdaad aan het type bestand (pdf lukt niet). bedankt!

alvast bedankt!

Groeten,
Matthieu Dupont

Welkom, heb je een foto?

Wel, ik heb een foto maar ik kan hem niet uploaden omdat ik een nieuwe gebruiker ben?

Moet volgens mij gewoon kunnen. Sommige formaten (bv PNG) worden niet geaccepteerd. Ligt het misschien daaraan?

Welkom,

Volgens mij kan je gewoon een foto plaatsen, klik bij het reageren op deze teken: in het menu boven je conceptbericht en volg de aanwijzingen…

Is de achterkant toevallig ook goudkleurig?

gedeeltelijk, de ‘dop’ is metaalkleurig en de omrandig van de kast en aanhechtingsstukken van de riempjes zijn goudkleurig. Nog iets: de riempjes zijn niet origineel!

Helder, ik was even in de veronderstelling dat je mogelijk een massief gouden horloge had gevonden. Helaas zal het horloge slechts verguld zijn. Ik ben bang dat de waarde slechts enkele tientjes zal zijn.

Tientjeswerk zou ik zeggen

Beetje info voor je gevonden, ( wel in het Engels ) lijkt me toch wel iets meer dan een paar tientjes

Vintage Delano Fuhrer wrist watch Swiss made in the 1950’s-60’s. Delano watches in the 1950’s were designed by a female artist and that is noticeble in the piece here. It has clean minimalistic sun burst dial witch steel markers and dauphnie steel hands and central seconds with date window at 3 o’clock. Solidly built of high grade steel is still elegant and quite slim for its automatic movement covered by a screw down back signed Delano Coronado reference number 3904-1076. Measures 42 mm long and 34 mm wide excluding the small and elegantly signed crown. The automatic 25 jewels is running and is keeping great precise time. Stainless steel expandable bracelet integrates with the watch

Grappig, je ziet ze bijna nooit!

Wel met een Squale kast

Beste Matthieu,

Ik heb ook een Delano met de naam De Grear, bij deze wat antwoorden op je vragen. Mijn horloge is op dit moment op revisie bij een juwelier.

Ik heb een automaat met datumaanduiding en wit gouden wijzers. De naam De Graer staat voor een juwelier in Brugge (B) welke niet meer bestaat. Mijn horloge heeft geen sluiting achter maar een sluiting voor via het glas.

De horlogemaker heeft vorige week de horloge bekeken omdat deze iets te snel liep. Mijn horloge had een zeer hoogwaardig uurwerk (weet natuurlijk niet wat in jouw horloge zit).

Ca. 4 a 5 jaar geleden gekocht bij De Graer in Brugge. De eigenaar juwelier stopte met de winkel en kwam op de zolder van zijn overleden vader (oprichter van de juwelier) nog dozen met horloges tegen. Zijn vader was meester horlogemaker en stelde deze horloges zelf samen (met betere uurwerken). Weet niet wat de waarde is maar mij is kenbaar gemaakt als ik een soortgelijke horloge moet kopen als vervanging ik aan 1000 a 1250 euro dien te denken.

Mijn horloge heeft nog niet eens een krasje en ziet er als nieuw uit. Als je wil kan ik je wel een foto van mijn horloge sturen als je dit wil (als ik deze retour heb van resisie).

Met vriendelijke groet,

Jos

€1000-1250 voor een Delano horloge lijkt mij niet correct tenzij het een chronograaf is met een bijzonder uurwerk of een gouden horloge is met gouden band. 99% van dit soort merken zijn hoogstens een paar tientjes waard.

1 like