Informatie Aeromatic 1912

Hallo iedereen,

Ik ben Evert Pap uit Hardegarijp (Friesland) en ben op zoek naar een mooi horloge. Zo ben ik terecht gekomen bij www.horlogewereld.nl en viel mijn oog direct op een Aeromatic 1912 model: A1303 (http://www.wereldhorloges.nl/categories/194-nieuw/products/1054-a1303)

Vanmiddag bij de juwelier geweest en blijkt dat dit een Duits merk is dat geen distributie in Nederland heeft. Dus ook de juwelier kende het merk niet. Hij gaf mij de tip om op horlogeforum deze vraag te stellen:

Wie kent dit merk en heeft hier ervaringen mee? Is www.horlogewereld.nl een betrouwbare webwinkel?

Alvast bedankt voor jullie reactie:}

Ten eerste wereldhorloges is super (tu)
(goede service, snelle levering)

Volgens mij is Aeromatic een plakmerk en kun je voor dat geld een iets betere kwaliteit krijgen (maar misschien dat iemand me nu gaat corrigeren).

Als het om de illuminerende wijzerplaat gaat, hier wat andere opties:

• Seiko SNK811K1
  • Lorus RXF41AX7
  • Seiko SNK593J1
  • Seiko SNZF07K1
  • Citizen NY0046-02W
  • Tauchmeister T0202

(bij horlogemarkt zoekt iemand toevallig ook een dergelijke wijzerplaat)

De bovenbuurman heeft gelijk. Is een plakmerk dus zijn er voor hetzelfde geld veel betere alternatieven. (volgens mij is Tauchemeister ook niet helemaal kosjer wat dat betreft?)

Allemaal waar, maar als je opzoek bent naar een leuk horloge is Aeromatic een prima keus, te meer omdat als er iets mis mee mocht zijn ze bij wereldhorloges.nl prima service hebben.
De term plakmerk houd kort in dat het horloge weinig met Duitsland te maken heeft, dit soort horloges word uit bestaande Aziatische onderdelen in elkaar gezet (of op zijn minst het uurwerk is Chinees/Aziatisch) en er word een mooie Duitse/Franse/Zwitserse naam aan het geheel gegevens (let ook op het ontbreken van de termen SWISS MADE of MADE IN GERMANY op de wijzerplaat). Op zich niets mis mee, zolang je weet wat je koopt. Als je de kwaliteit echter belangrijker vind dan het ontwerp loont het de moeite om in deze prijsklasse eens naar Seiko of Citizen te kijken.

Groeten,

Stefan

(P.S. Aeromatic is hetzelfde bedrijf als Tauchmeister)

Stefanmol Schreef:

Allemaal waar, maar als je opzoek bent naar een
leuk horloge is Aeromatic een prima keus, te meer
omdat als er iets mis mee mocht zijn ze bij
wereldhorloges.nl prima service hebben.
De term plakmerk houd kort in dat het horloge
weinig met Duitsland te maken heeft, dit soort
horloges word uit bestaande Aziatische onderdelen
in elkaar gezet (of op zijn minst het uurwerk is
Chinees/Aziatisch) en er word een mooie
Duitse/Franse/Zwitserse naam aan het geheel
gegevens (let ook op het ontbreken van de termen
SWISS MADE of MADE IN GERMANY op de wijzerplaat).
Op zich niets mis mee, zolang je weet wat je
koopt. Als je de kwaliteit echter belangrijker
vind dan het ontwerp loont het de moeite om in
deze prijsklasse eens naar Seiko of Citizen te
kijken.

Groeten,

Stefan

(P.S. Aeromatic is hetzelfde bedrijf als
Tauchmeister)

ach, citizen is toch ook een plakmerk :smiley: :stuck_out_tongue:

hah ja, Aziatisch ontwerp… en dan ook nog met een Miyota erin! :slight_smile:

Of Citizen. En ach, als je eigenaar bent van Miyota, kun je het er ook wel in stoppen :wink:

Volgens mij is Aeromatic niet een echt plakmerk. Een plakmerk levert alleen de naam, en hetzelfde horloge is te koop met vele namen. Zover ik weer worden de kasten en uurwerken in China gekocht, maar zit er wel een soort eigen design aan, door de plaat. Net als bijvoorbeeld Ingersoll doet. Wel vind ik jammer van dat 1912, gewoon je beter proberen voor te doen dan je bent.

Ik heb geen persoonlijke ervaringen met dit merk, maar de verhalen die ik er over hoor zijn in het algemeen positief. Voor de prijs hoef je het ook vaak niet te laten, en de designs zijn best wel erg mooi. Even een foto’tje van WUS gejat:

Groeten,

Martin

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Iniedergeval een goed vertrouwen in horlogewereld gekregen. Over het merk Aeromatic verschillen de meningen. Mijn vrouw had ook nog een mooie opmerking: “Ik heb een horloge van de Hema en die houdt het al 8 jaar vol, dan zal Aeromatic dat toch ook wel doen?” Ik vind het een mooi klokje en dus heb ik het besteld.(tu)

Heel goed, uiteindelijk gaat het erom wat jíj mooi vindt.
Wel foto’s laten zien, zogauw hij binnen is!

Groeten,

Martin