Informatie Cordella horloge

Goedenavond,
Ik kwam een Cordella-horloge tegen.Had nog nooit van het merk gehoord en ben nieuwsgierig wat het precies is.
Ikzelf denk dat het een oud duikhorloge van mijn overleden man is temeer omdat er op de kast een afbeelding van een duiker, die een haai harpoeneert, staat.Verder staat er de tekst Stainless steel swiss waterproof pressurised 200ft (5 ATU) incabloc.
Duidelijkere foto’s bij de reacties

Ik zou toch een poging wagen om een iets scherpere foto van de voor en achterkant te plaatsen.

Ik kan maar 1 foto plaatsen, ik zal even een nieuwe maken die een beetje scherper is.
Hierbij een foto van de achterkant, ik krijg alleen de tekst er niet zichtbaar op

Een wat duidelijkere foto van de voor en achterkant

Het is geen echt duikhorloge maar het haaitje geeft aan dat het een waterdichte kast is. Dat was in die tijden (jaren 60) in en veel horloges hadden duikertjes en dergelijk op de plaat of deksel.

Cordella is een klein merk dat zelf geen horloges fabriceerde maar onderdelen kocht en een wijzerplaat met hun naam erop lieten maken. Daarom had je in die tijd 1000en merken. Zo te zien is de stift gebroken of zijn de pootjes van de wijzerplaat af. Reparatie is dus noodzakelijk maar onderdelen zijn goedkoop voor deze uurwerken.

Ik was niet van plan om hem te gaan laten repareren, ik heb niks met horloges :slight_smile:Ik wilde er iets meer over te weten komen en of het voor iemand nog waarde zou hebben.
Overigens loopt het horloge nog steeds terwijl ik nergens aan gezeten heb.