wie kan mij helpen aan informatie over dit horloge.
Het lijkt eind jaren 40 het heeft geen merk en ook op het uurwerk is niets te vinden.
het horloge heb ik te koop staan en wil graag zo veel mogelijk informatie in de advertentie zetten.
maar ik zelf kom niet ver.
wie helpt
alvast bedankt
Ik zou 'm schatten op ouder dan eind jaren
’40…wel mooi.
bedankt voor je reactie ik kwam op eindjaren 40 omdat ik ooit een Jaeger le coultre had met caliber 56 deze kwam uit 1948 waarvan de wijzerplaat veel leek op de plaat van dit horloge vandaar dat ik op eind jaren 40 zit.
er zijn ook niet veel aanwijzingen waarop je kunt zoeken geen caliber geen merk en geen nummer.wat wel opmerkelijk is dat de maat vrij groot is voor een horloge uit die tijd 34 a 35 mm exlusief de kroon.
Wel een grappig ding. Desondanks een horloge waarvan je niet moet verwachten rijk te worden bij verkoop ;). Niet al te byzonder en niet in een echt mooie staat. Op de rommelmarkt een paar euro, op Marktplaats (bijv.) misschien een paar tientjes.
Staat het caliber niet onder de balans ingegraveerd (beetje aan de buitenrand van het horloge)?
Nee, helaas rijk ga ik van dit horloge niet worden.dan
ik had wel stiekem gehoopt dat er een JLC uurwerk inzat dan had het iets bijzonders geweest en had er een vraagprijs aan kunnen hangen.
maar dit vind ik ook erg leuk.