Informatie gevraagd over een Louis Jaquine klok

Hartelijk goedemiddag beste mede liefhebbers,

Ik ben momenteel bij mijn schoonouders en die hebben recent een klok gedoneerd gekregen. Als horloge freak sta ik bij hen te boek als deskundige inzake alles wat tijd aangeeft maar dat is uiteraard niet zo… :sweat_smile:

Zelf heb ik eigenlijk weinig tot niets met klokken maar namens hen de vragen naar de herkomst van de klok en eventueel een richtwaarde? Ik vermoed dat het lot van de klok daarmee ook wordt bezegeld; weinig waarde betekend ophangen en bij een hoge waarde wordt verkopen overwogen.
Dat laatste organiseert mijn schoonvader dan overigens zelf en elders, dus om meteen maar eventuele misverstanden te voorkomen; dit is geen verkapt verkoopdraadje. :grinning:

En ja, uiteraard kan ik zelf ook zoeken maar nu lekker in het zonnetje zittende, hoop ik op al aanwezige kennis op dit mooie forum, waarvoor reeds dank! :pray:

Wat fotootjes van de klok zal wel helpen en verder een heerlijke middag gewenst all. :tada::+1:

1 like

Waarde zou ik zo gauw niet weten, het ziet er allemaal nieuw uit.
Volgens mij wordt deze klok een Comtoise genoemd en eigenlijk hoort hij in een staande kast,
Mijn ouders hadden vroeger ook een.

groetjes Lenno

1 like

Dit is een comtoise klok zoals hierboven vermeld.
Van oorsprong een Franse boerderij klok die goed luid slaat want hij moest over heel het erf te horen te zjjn.
Dit is een nagemaakte aan het uurwerk te zien waarde niet bar veel dus ophangen en van genieten (als het je ding is, mij niet gezien klokken zijn niet mijn ding)

1 like

Geen idee of je hier wat aan hebt maar deze een soort gelijke klok is ooit voor 250 dollar geveild via een online veiling.

1 like

Toevallig staat (bijna*) precies dezelfde op Ebay met een vraagprijs van $399.00.

*) de bel zit in de kast, bij TS bovenop de kast.

:slightly_smiling_face:

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden mannen, alleen al de historie van het type klok is erg leuk om te weten en dat zullen opa en oma zeker ook zo zien. :grinning: Ze komen nu toevallig morgenochtend weer bij m’n vriendin langs en wat leuk dat ze deze informatie zo snel krijgen. Blijft toch een mooi platform dat HF! :ok_hand:

Nogmaals dank namens hen en ik denk dat hij wel een plekje krijgt, althans als ze die vervaarlijke bel bovenop weten te trotseren…:joy:

Fijne avond all! :+1:

2 likes