Informatie gevraagd over Omega uit nalatenschap.

Je hebt hem een dag gedragen, houd het horloge goed de tijd?

Ja, geen hele dag, toen ik de opmerking krijg dat het een mannen horloge is, heb ik hem afgedaan. :rofl:. Het horloge werkt volgens de tijd.

1 like

Wat maakt dat nou weer uit :rofl:

Vroeger waren herenhorloges kleiner dan dameshorloges nu. Zo’n omega kan prima zolang je er maar niet mee gaat sporten/ zwemmen / douchen etc.

2 likes

Idd de dameshorloges zijn nu vaak groter. Hij ziet er mooi stijlvol uit. Ga hem lekker dragen. Zou opa misschien ook gewild hebben?

3 likes

Ja, mss ga ik dat doen. :blush:

1 like

Je kunt hem ook verkopen, of aan een goudhandelaar verkopen. Die laatste smelten hem vaak, dat zou jammer zijn maar het is natuurlijk jouw bezit. Van de opbrengst kun je een sieraad kopen die je goed past en ook een aandenken aan je opa kan zijn.

Mocht je hem verkopen, biedt hem dan eerst hier te koop aan, genoeg liefhebbers die er wat moois in zien.

Dat mag over een jaar.

4 likes

Welkom Julia, en je ziet kennis genoeg op het forum :innocent::+1:t2:

Ja, als ik hem besluit weg te doen, dan liever aan iemand die het horloge wil. Omsmelten vind ik zonde. Er staat bij het maken van een topic, dat ik hier geen horloge mag verkopen, dus dat doe ik ook niet. :grimacing::blush:

3 likes

Het viel mij vooral op dat de dial er scheef in ligt,dacht eerst dat het de hoek van de opname betrof maar zie het op elk plaatje(als je het eenmaal ziet :grin:)
Beurt bij een horlogemaker,en dus niet een juwelier,heeft dit horloge wel recht op.Verder is dit een prima grootte voor een dame

1 like

Klopt, dat is voorbehouden aan mensen die al wat langer lid zijn. Maar een horloge inruilen op een ander horloge wat hier te koop staat mag iedereen :stuck_out_tongue_winking_eye: Misschien een leuke manier om zelf iets te vinden waar je plezier van gaat hebben en tegelijk ervoor te zorgen dat het horloge naar iemand gaat die hem weer gaat dragen… :man_shrugging:t2:

:smiling_face:… Ja, mss wel.

1 like

Ik begreep dat het horloge naar Middelburg ging dus dat zal Jan Stins zijn. Das een goeie, als ie iig open is.

2 likes

Jammer van de re-dial - oftewel de her-opgemaakte plaat. Bij een originele plaat uit deze tijd staat Automatic nooit (zo) direct onder “Omega”. Succes met het vervolg!

3 likes

Omsmelten is waarde verlies, zo verkopen brengt meer op

1 like

Ja, Middelburg. Tot 7-1 is hij op vakantie, dus daarna even langs.

Ja, dat vind ik ook jammer. Wel goed dat ik dat via dit forum te weten kom. :pray:

2 likes

Neemt niet weg dat dit een goed waardevol horloge is

1 like

Jan is vaak op vakantie of dicht door werk op de vakschool of een enorm overschot aan werk dat hij heeft liggen.

Openmaken heeft hij zo gedaan hij is namelijk heel goed. Mocht je het horloge daar langs willen brengen voor onderhoud zou ik persoonlijk kijken naar een alternatief.

Ik heb er vaak lang gewacht zelfs meer dan een jaar.

Achja :slight_smile:

3 likes

Ojee, heb je een alternatief, Goes?

2 likes