Informatie gevraagd over radio controlled

Op Rikketik heb ik een Ascot radio controlled NOS destijds gekocht.
Liep altijd netjes zoals het hoort, maar ik pakte hem deze week uit de box en bleek dat hij ineens 7 minuten achter blijft lopen.
Knopje in gedrukt gehouden en dan gaat hij eerst naar 7 min. voor 12 daarna gaat hij naar “de juiste tijd minus 7 minuten”.
Ik ben geen techneut en al zeker niet als het om horloges gaat, wat doe ik verkeerd of wat is er aan de hand met het horloge.
Tis een goedkoop horloge, maar dat moet niets uitmaken toch, dus tips of goed hulp wordt altijd gewaardeerd.

Op de foto staat hij 1 min. voor 3 maar het is 6 over 3 dus.
Datum staat gewoon goed, is niets mis mee.

1 like

Ferry, als ik het antwoord had was ik de eerste om je te helpen. Misschien een nacht buiten leggen?

1 like

Heb ik ook al gedaan, 2 dagen in het raamkozijn richting het oosten. Maakte dus niet uit.

1 like

Hij doet het net zo goed als m’n Citizen, die ging bij het ingaan van de wintertijd 2 uur en een kwartier vooruit en 20 dagen. Die is teruggestuurd naar de fabriek.

1 like

Volgens mij staat er ook en handleiding aan de binnenzijde van de deksel als het goed is

1 like

Mss zit er een manier in om de wijzers uit te lijnen? Via menu keuze of zoiets?

1 like

Ook geprobeerd @Rhys denk dat het een kwestie van batterijwissel is, zo niet dan hoor ik dat graag :smiley:

1 like

Voor de voordeur.
Dan is het misschien niet verholpen,
Maar,1
Dan heb je er ook geen last meer van.

9 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Dat is de tip van de dag, ga ik dus echt doen. Misschien wordt er dan toch nog iemand blij :rofl:

1 like

Afstandbediening van je tv erbij pakken…,. Kan vast geen kwaad

1 like

Inderdaad eerst batterij wissel proberen.

1 like