Heb onlangs dit uurwerk gekocht, kan er iemand mij er iets meer over vertellen, welk model, jaartal en de eventuele waarde ervan?
Een gigandet vintage chronograph, lijkt zo ± 1960 model.
In goede staat nog wel wat waard €500-1000+ maar op de foto zie hij er niet heel netjes meer uit, of is de foto simpelweg wat onduidelijk?
Welk uurwerk zit er in? Lijkt een beetje op een chrono met een Valjoux 7733, zag je veel in die tijd.
Als dat zo is zou ik hem op 200 euro schatten gezien de staat.
Ps. het maakt verschil of het een stalen kast is of een verchroomde kast. Verchroomde kast, waarde ongeveer 200. Stalen kast: waarde ongeveer 300.
Lijkt zo op de foto een stalen kast met Valjoux 7733 uurwerk.
Ja, op internet zie je ze ook staan. Eens met de waardebepaling?
Hij is idd wat versleten…
Wou weten of ik geen miskoop gedaan heb zoals ik al zoveel gedaan heb in mijn impulsief gedrag
Ik zou hem wat later schatten eerder eind 60’s, ± 1970
Als ik me niet vergis is dit een vrouwenmodel. Die zijn over het algemeen niet heel gewild, ik weet niet of die veel worden nagemaakt. Ook omdat het een quartz is. Er staat geen Constellation op de wijzerplaat, terwijl je dat bij dit model wel vaak ziet.
Als hij echt is zou ik hem rond de 150 euro schatten.
Is een fake.
Heb 200 euro betaald voor 4 stuks. Dit zijn de andere 2Dan heb jij je geld eruit met de valjoux. De rest is helaas troep.
Gelukkig, heb het lot gekocht enkel om de gigandet omdat ik van vintage chronographs hou…
Een beetje TLC en dan heb je denk ik een mooi horloge. De rest lijkt me ook prul (uitgaande van de inschatting van @M035).
Vriendelijk bedankt voor de nuttige informatie.prettige dag nog, grtjs redbull.
Wat bedoel je met tlc???
Ik heb je een bericht gestuurd over die Pontiac.
Internetafkorting voor “Tender Loving Care”. Er zit dus wat werk aan