Informatie gezocht Omega

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een bepaald model en kan helaas geen enkel ref. nr. vinden bij dit model. Wel kom ik enkele keren de varianten tegen in goud, 2-tone of staal met witte wijzerplaat, maar die ik zoek (staa met zwarte wijzerplaat) zie je niet veel volgens mij. Het gaat om dit model:

Als iemand hier iets meer over weet, hartstikke bedankt!! (tu)

Reacties zie ik graag tegemoet.

Niemand? :frowning:

Ik moet op dit moment even passen. Ik heb me ook nog niet grondig in kunnen verdiepen.

Even een paar gedachtenkronkels die bij me in eerste instantie opkomen:
Het is zo te zien een vrij nieuw model. In eerste instantie verwachtte ik de benaming DeVille op de wijzerplaat aan te treffen.
Maar er staat helemaal geen type-aanduiding op de wijzerplaat. Dat bevreemd me een beetje.
Het is wel een mooi model, maar referentienummer en gebruikt uurwerk moet ik nog ff schuldig blijven.

Het horloge komt regelmatig voor als Omega DeVille. Ik heb het horloge jaren geleden in mijn bezit gehad in de uitvoering staal met stalen band (met dus DeVille op de wijzerplaat). Het is een kwaliteitshorloge met een goede stalen band maar wat vlak uitgevoerd en tevens wat aan de kleine kant, circa 35 mm.

Blijkbaar zijn er dus diverse wijzerplaat-uitvoeringen in omloop maar het horloge is in principe gelijk.

Ruud Kuiper (clockwise.nl) heeft momenteel overigens een bijzonder fraai exemplaar te koop in goud/staal. Jammer dat het een quartz uitvoering is. Verder is zijn prijs aan de hoge kant maar ik weet uit ervaring dat de prijs bij Ruud vaak onderhandelbaar is.

Kortom: ik deel de mening van Nivelacuso.

Zal morgen eens in de catalogus op m’n werk kijken.
Als he een nieuwe zou zijn moet ie daar in staan.

Hoi Jaap-Wim,
Gisteren heb ik een nieuwe Omega catalogus gekregen waarin ik je horloge heb gevonden. Althans in gouden uitvoering en met gouden band (8k.) De wijzerplaat is qua opschrift en uitvoering exact hetzelfde, alleen dan in het wit. Hij staat op blz. 75 tussen de De Ville’s met ref. 4100.31.00
Het grappige is dat het stalen horloge met zwarte wijzerplaat op je onderste foto er in de catalogus naast staat (ref.4500.50.00 voor 1,5k.) met enkele kleine verschillen op de wijzerplaat, oa. het opschrift “De Ville”.

Deze modellen hebben allebei een Phase out status

Nieuwe mode is de 4574.50.00 (staal) en de 4875.50.10 (leer)

Bedankt allemaal voor de reacties tot dusver!

Het is inmiddels dus een Deville, alleen is me nog niet helemaal duidelijk of dat deze wel of niet nieuw leverbaar is. Aguja, bedoel jij soms dit model?

Deze had ik eerder ook al gevonden en is zowel quarts als mechanisch leverbaar, maar dus helaas níet met de wijzerplaat als ik zoek. :slight_smile: Toch bedankt in elk geval voor het meedenken! (tu)

En cmejewellery, Phase Out, betekent dat zoiets als; niet meer leverbaar of uit Productie? Zou wel jammer zijn namelijk :frowning: En heb je deze informatie uit een (dealer)catalogus oid? Bedankt (tu)

Werk zelf bij een juwelier en hebben gisteren alle collectie boeken door moeten lopen om de modellen die uit productie gaan of uitverkocht zijn aan te kruisen.
Daar zaten dus ook de modellen bij die Aguja noemde.

Model wat ik noemde lijkt meer op die jij liet zien, maar dan met romijnse cijfers.
Zal wel een afbeelding zoeken.

Asje…

Zie wel een verschil trouwens, want jij bedoeld een prestide automatic en ik heb een co-axial gevonden.

Beste allemaal, hartstikke bedankt ngomaals. Ik denk dat ik er inmiddels uit ben!

Op TimeZone had ik dezelfde vraag gesteld (in het Engels uiteraard :wink: ) en daar kwam vervolgens deze reactie op:

[quote]4800.51 is my guess. Mar 23, 2007 - 10:03 PM

I have the silver dail version, which is 4800.31. “5” means black, 4800.51.
[/quote]

Volgens deze meneer staat bij Omega de ‘5’ voor zwart! Na wat zoeken op Google kwam ik idd dit horloge tegen, wel bij vage Russische site’s weliswaar, maar toch. Het begin is er. :smiley:

Nu ben ik ook nog benieuwd of deze in 34.5 en/of 36mm verkrijgbaar is/ was zoals de huidige modellen (ik zoek zelf de 34.5mm).

http://webclock.ru/model.php?n=1960949816&k=1248182033&f=1119002742