Informatie gezocht over Nice Watch (als merk)

Goedemiddag, ik ben nieuw hier en zoek informatie/enthousiasme over een recent door mij aangekocht vintage horloge/ChronoMetr dat als merk ‘Nice Watch’ op de wijzerplaat heeft staan (sterk vervaagd overigens). Het horloge is gedateerd tussen 1910 en 1920. Kan dat kloppen? Ik vond in de US wel een recent verkochte van een 'nieuwer type’gedateerd 1940. Het is een ‘single register’ wat ook weer bijzonder zou zijn. Wat mij betreft alleen al zeer bijzonder omdat er niets over te vinden valt (?) Het horloge is gereviseerd en loopt loepzuiver. Wie deelt mijn enthousiasme en/of weet meer van dit merk? Thnx!

Update:
Foto van het Landeron Hahn uurwerk. Wie weet welke het is?
Foto binnenzijde dekseltje

4 likes

Leuk horloge dat zeker. Ik zet hem eerder op 1930-1940 en het geen single register maar een single pusher chronograaf met Landeron-Hahn uurwerk als ik mij niet vergis. Leuk zijn de zgn swivel luges of hinged lugs.

3 likes

mooi horloge, helaas kan ik er niets over zeggen, deze is voor mij ook onbekend :thinking:

1 like

Welkom op het HF.

Hier een plaatje van de Landeron-Hahn:

1 like

Wat me verbaast is dat er chronometre op de wijzerplaat staat aangezien ik uit die tijd geen chronograaf met chronometer specificaties ken.
Maar ik laat me graag wijzer maken.

Verder wat @gekkehuus al schreef mbt tot leeftijd enz.
Alleen bij het kaliber heb ik nog geen idee. De foto is me te onduidelijk.

1 like

@gekkehuus Dat ik zo groen ben dat ik niet weet wat swivel luges of hinged luges zijn … Waarom mij werd verteld dat het ‘single register’ zou zijn, weet ik ook niet. #moetallesnogleren

@Maurits thnx maar ik kan je dat ook niet verklaren waar jouw idee juist zoù zijn.