Informatie gezocht over Omega Geneve

Medeliefhebbers,

Een goede vriend van mij zou graag wat meer willen weten over onderstaand horloge van zijn vader.

De foto’s zijn slecht, dat geef ik meteen toe. Maar wellicht kan een van jullie mij op weg helpen met een referentie.

Het is een herenhorloge, vermoedelijk een gouden Omega Genève, quarts uurwerk. Maar ik kan geen verdere details vinden, zoals goud stempels, etc.

Heb geen reden om aan authenticiteit te twijfelen. Safe queen voor jaren.

Hoor graag jullie gedachten.

1 like

Is een simpel klikdeksel. Niet moeilijk om te openen (zie het lipje aan het deksel). Binnenin de caseback zou het referentienummer en de stempels moeten staan, als alles klopt…

Sure? Zou ik niet direct verwachten

3 likes

Tnx - de deksel had ik ook gezien, maar hij en ik hebben het horloge niet in bezit. En ik vermoed niet dat zijn vader zelf even de kast deksel verwijderd. Vandaar ook mijn uitvraag.

Mocht het horloge helemaal kloppen dan is het massief goud. Dan kan het bij Omega zowel 18 als 14kt goud zijn. Niet alleen de horlogekast maar ook de wijzerplaat zal dan waarschijnlijk goud zijn. Waarde van het horloge zou ik helaas schatten op de smeltwaarde, vierkante horloges zijn niet populair. De band lijkt me ook volgoud en het geheel zal dan toch een aanzienlijke waarde hebben.

Edit: ik twijfel aan de band, gezien de beschadiging op de sluiting.

1 like

Tnx - duidelijk.
En qua waarde had ik al verwacht de smeltwaarde. Maar dit soort horloges moet je helemaal niet willen verkopen. Al circa 40 jaar in bezit en koesteren; dragen op kerstavond.
Horloge weegt overigens 49 gram (mooi hè hoe andere mensen naar de specs van een horloge kijken).

1 like

Zeker een mooi horloge met geschiedenis voor de gene die het al zo lang bezit. En toch wel een eye-catcher voor speciale gelegenheden :ok_hand:

Zag dat Omega in 1969 met het eerste quartz caliber begon? Zou dan kunnen, maar verwacht toch eerder een handwinder. Leuk horloge op de eerste blik.

1 like

Iets meer foto’s:

Iemand iets meer details/ achtergrond?

Hoeveel van die 49 gram zal goud zijn?
Want vermoedelijk zal dat de waarde bepalen.

2 likes

Iemand die wat meer kan vertellen over deze Genève?

Ik ken deze 111.031 alleen met leren band als mechanisch horloge uit begin jaren ‘60. Kennelijk is er later ook een Quartz gemaakt. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

1 like

Niets kunnen vinden. Schijnt een clous de Paris bezel te heten. Staat er wel eentje te koop op bay voor paar duizend dollar. Maar dat is dan geen Quartz.

1 like

Hier heb je nog een zusje. Deze ook mechanisch. Cal 620.

1 like

En in de database van Omega kan ik hem ook nier vinden. In ieder geval lijkt dit zo’n beetje de geestelijk vader te zijn geweest:

2 likes

Met een 620! Fijne uurwerken.

1 like

Uurwerkje is vermoedelijk defect geraakt en handige harry heeft er een cheap ass quartz ingemikt…

5 likes

Bedankt voor de input!

Niet over nagedacht, maar zou zomaar kunnen ja!
Verklaart waarom er niets te vinden is over een quartz versie. En dat past naar mijn mening bij het tijdsbeeld. Horloge eerder dan de brede introductie van quartz in polshorloges.

Ik heb ooit bij een horlogemaker/winkel talloze dameshorloges om zitten katten van mechanisch naar kwarts. Wat een treurnis was dat… Altijd op verzoek van de hoogbejaarde klant, die de kroon niet meer kon opwinden.

Wijzerplaatpootjes moeten er dan ook af, de plaat zit hier dus waarschijnlijk met van die dubbelzijdige wijzerplaatstickertjes op het kwartswerkje vast. Nou ja, vast - soort van. :zipper_mouth_face:

5 likes

:scream: dat kan je je toch niet voorstellen !

1 like

Zou dit horloge niet terug te bouwen zijn dan, naar orgineel? Maar ja moet je wel een meewerkende horloge maker hebben die daar affiniteit mee heeft. @PeterLC? En een donor uurwerk. :slightly_smiling_face:

1 like