Is een simpel klikdeksel. Niet moeilijk om te openen (zie het lipje aan het deksel). Binnenin de caseback zou het referentienummer en de stempels moeten staan, als alles klopt…
Tnx - de deksel had ik ook gezien, maar hij en ik hebben het horloge niet in bezit. En ik vermoed niet dat zijn vader zelf even de kast deksel verwijderd. Vandaar ook mijn uitvraag.
Mocht het horloge helemaal kloppen dan is het massief goud. Dan kan het bij Omega zowel 18 als 14kt goud zijn. Niet alleen de horlogekast maar ook de wijzerplaat zal dan waarschijnlijk goud zijn. Waarde van het horloge zou ik helaas schatten op de smeltwaarde, vierkante horloges zijn niet populair. De band lijkt me ook volgoud en het geheel zal dan toch een aanzienlijke waarde hebben.
Edit: ik twijfel aan de band, gezien de beschadiging op de sluiting.
Tnx - duidelijk.
En qua waarde had ik al verwacht de smeltwaarde. Maar dit soort horloges moet je helemaal niet willen verkopen. Al circa 40 jaar in bezit en koesteren; dragen op kerstavond.
Horloge weegt overigens 49 gram (mooi hè hoe andere mensen naar de specs van een horloge kijken).
Ik ken deze 111.031 alleen met leren band als mechanisch horloge uit begin jaren ‘60. Kennelijk is er later ook een Quartz gemaakt. Zal eens kijken of ik die kan vinden.
Niets kunnen vinden. Schijnt een clous de Paris bezel te heten. Staat er wel eentje te koop op bay voor paar duizend dollar. Maar dat is dan geen Quartz.
Niet over nagedacht, maar zou zomaar kunnen ja!
Verklaart waarom er niets te vinden is over een quartz versie. En dat past naar mijn mening bij het tijdsbeeld. Horloge eerder dan de brede introductie van quartz in polshorloges.
Ik heb ooit bij een horlogemaker/winkel talloze dameshorloges om zitten katten van mechanisch naar kwarts. Wat een treurnis was dat… Altijd op verzoek van de hoogbejaarde klant, die de kroon niet meer kon opwinden.
Wijzerplaatpootjes moeten er dan ook af, de plaat zit hier dus waarschijnlijk met van die dubbelzijdige wijzerplaatstickertjes op het kwartswerkje vast. Nou ja, vast - soort van.
Zou dit horloge niet terug te bouwen zijn dan, naar orgineel? Maar ja moet je wel een meewerkende horloge maker hebben die daar affiniteit mee heeft. @PeterLC? En een donor uurwerk.