Informatie gezocht over omega

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar informatie over een omega horloge… type, type uurwerk en of het de moeite is om het horloge te laten maken.
Het horloge is sinds 1963 in bezit van mijn moeder gekomen. Ze heeft destijds van haar werk gekregen. (Ze werkte toen in de textiel industrie en was stopster van de maand geworden, en kreeg dit horloge… het leuke is dat ook het kranten artikel uit die tijd nog heb)… het horloge loopt op dit moment niet. Ook is het bandje kapot. Wie kan me wat vertellen over dit horloge?

3 likes

Kun je een foto van het uurwerk zelf laten zien?

helaas. het horloge ligt nu bij mijn moeder

Bijzondere bonus, zeker voor die tijd! Mijn moeder is in de periode ‘54 tot ‘59 ook stopster geweest, maar dat was absoluut geen vetpot. Werden ook per stuk betaald, en daar hield ze een schamel extraatje aan over.

Maar wat een leuke herinnering aan haar mijlpaal als stopster van de maand.

Lijkt me sowieso de moeite van reparatie waard! Erg leuk, vooral met deze geschiedenis!

Leuk horloge. “De moeite waard” lijkt me puur persoonlijk.

Ik heb mijn eerste Omega laten restaureren door Jan Ubels. Had water schade. Kosten ca 250 euro meen ik. Voor een mechanische double Geneve. Waarde ca 300-400 euro. Kan niet uit natuurlijk. Ben er erg blij mee, want zelf ooit nieuw gekocht ca 1980.

Mijn horloge van mijn vader, ca 1950, laat ik ongerestaureerd. Alle sporen van het boeren leven er op. Misschien ooit kleine beurt. Schoonmaken nieuwe olie.

1 like