Ik ben op zoek naar een horloge. Omdat ik reeds heel mijn leven geboeid ben door alles wat oud is ben ik van plan een vintage horloge te kopen. Ik ben echter totaal niet thuis in deze wereld en daarom kom ik hier eerst om wat informatie vragen voor ik er een koop.
Wat zijn de typische populaire merken van vintage horloges?
Kunnen jullie me gallerijen met foto’s sturen van bepaalde merken zodat ik een beeld kan vormen van welke merken ik mooi vind.
Waar moet je zeker op letten bij het kopen van vintage horloges? Wat bepaalt of een horloge veel of weinig waard is?
Welke merken/types raden jullie aan? prijsklasse 75-150 Euro?
Zijn er goede sites om informatie in te winnen over vintage horloges?
Hey en leuk dat je interesse hebt in vintage horloges .
Jou vragen zijn niet zomaar te beantwoorden , populaire merken is een makkelijke maar zijn er veel : rolex,breitling, heuer ,omega,baume&mercier, longines,zenith etc etc , zo zijn er nog wel 30
Gallerijen zou ik zo niet weten,als je vintage horloges googled kom je vast op sites waar ze grote hoeveelheden vintage aanbieden.
Maar behalve welk merk je leuk vindt is het ook belangrijk welke stijl je leuk vindt bv horloges uit jaren 20-30-40-50-60-70, duikhorloges,chronografen,russische horloges en zo nog vele sub verzamel criteria.
Je kunt ze dus verzamelen op merk maar ook op vele andere criteria.
Vanzelfsprekend of het horloge loopt en goed loopt,als je zelf niet handig bent zijn reparaties kostbaar en daar moet je rekening mee houden bij aankoop en navragen.
Merken types oneindig, voor jou budget komt als 1e merk Tissot in mij op , met btje geduld kanje daar een leuk model van tegenkomen op mp of andere sites.
Hoe kostbaar een horloge is ,is afhnakelijk van merk,uurwerk,materiaal maar vooral hoe gewild het horloge onder verzamelaars is.
Ik ben over het algemeen voornamelijk geinteresseerd in alles uit jaren 60-70
Horloges waarin je de mechanische delen kunt zien (langs achterkant) vind ik vaak wel iets hebben
Voor een Breitling étalage kan ik uuren staan staren (maar dit ligt hoogstwaarschijnlijk ver boven mijn budget) maar soberdere horloges mogen er ook zijn voor mij.
misschien is ht vloeken in de kerk, maar misschien is een seiko 5 automaat wat voor je. Ik heb er ook zo een als dagelijks horloge, met glazen doorkijkbodem. Ik heb er een paar jaar een voor mijn verjaardag gehad, eignlijk voordat ik echt horloges als hobby had. Ik wilde toen een mechanisch horloge waarvan je het uurwerk kon zien.
Denk er ook aan dat er bij vintage horloges ook namaak en andere rommel te koop is.
Maar dat is bij alles wat ‘verzamelwaardig’ is, helaas.
Op deze site kan je misschien wat ideeën opdoen:
Ik weet niet of de site alleen een advertentie site is. In dat geval moet je toch wel kennis van de bewuste horloges hebben.
Maar je kan altijd op dit forum info inwinnen en de mening van de leden vragen als je iets op het oog hebt.
Natuurlijk kan je ook op het verkoopgedeelte van dit forum kijken of er iets van je gading bijzit. Er is voldoende controle op het aangeboden materiaal (toch?)!
We zijn benieuwd en willen tzt graag de aanwinst even ‘voorgesteld’ zien, voorzien van een uitgebreide fotoreportage natuurlijk:D:D
Ook namens mij van harte welkom en ik sluit me aan bij de eerdere reacties.
Wel wil ik er aan toevoegen dat er inmiddels ook een behoorlijke database
bestaat met meer dan 2100 postjes hier op het vintagedeel van het forum,
nl. welke vintage draag je vandaag?
Grotere verscheidenheid aan oude horloges zul je niet vaak tegenkomen op een plek
Ik denk dat je je het beste op de vintage Seiko’s kan gaan richten. Dit merk heeft een enorme verscheidenheid aan 70’s modellen, en de prijs/kwaliteit verhouding is superieur. Voor 100 tot 150 euro heb je een mooi exemplaar om je pols.
Ik denk dat je je het beste op de vintage Seiko’s
kan gaan richten. Dit merk heeft een enorme
verscheidenheid aan 70’s modellen, en de
prijs/kwaliteit verhouding is superieur. Voor 100
tot 150 euro heb je een mooi exemplaar om je pols.