Dit horloge heb ik gevonden in een lade en is van mijn overleden moeder geweest, iemand een idee voor hoeveel ik die kan flippen?
Oké oké grapje, nu ik jullie aandacht heb: kan iemand me meer vertellen over dit horloge van mijn moeder? Na het er met wat mede forummers over gehad te hebben ben ik me toch af gaan vragen wat voor horloge dit nou precies is en hoe oud het is bijvoorbeeld. Ik ben zeker niet van plan het te verkopen aangezien het 1 van de weinige aandenkens is die ik nog van mijn moeder heb, maar ik ben wel benieuwd wat ik in huis heb dus ik heb het zojuist even geopend en naar mijn mening ziet het uurwerkje er nog erg netjes uit.
Maar ik laat graag het woord aan de leden die er meer van (denken te) weten, alvast bedankt!
Ja daar hadden we het van het weekend ook over inderdaad, het vermoeden is dat hij eigenlijk van mijn opa geweest is. Wat zou verklaren waarom ik hem mn moeder nooit heb zien dragen
Ja dat was mijn moeder, extreem voorzichtig vooral met dingen van grote waarde of van iemand anders. Dit zou voor haar beide van due categorieën vullen
Certina vind ik een heel mooi merk, met prachtige horloges. Met name de kwalitatief goede uurwerkjes spreken mij aan. Ik heb het dan wel over de Certinas van voor de toetreding tot de Swatch groep.Ik heb er zelf al een behoorlijk aantal in de verzameling.
In dit horloge, een eigen 23-30 handwinder uurwerk, volgens Ranfft afkomstig uit 1970.
Het moet zeker niet kleiner gaan ogen voor mij, hou ik niet van.
Dit bandje heb ik (blijkbaar) ooit eens van @mafkees gekocht. We zaten dit weekend pizza te eten en hij had het horloge in zijn hand en zij: huh maar dit bandje ken ik. Waren we blijkbaar allebei vergeten dat deze verkoop ooit gebeurd was.
Nee, moet ook niet… ik vind zelf bij vintage dressertjes (zo ook mijn polerouters) van plat leer zonder padding. Niets mis mee als dat bij jou anders is.
Mooie Certina in heel goede staat! Mooi aandenken aan je moeder en mogelijk je opa! Lekker (laten) servicen idd, mooie (bruine en iets meer vintage ogende) band eraan en af en toe dragen en van genieten!