Horlogevrienden.
Vanmiddag, zoals elke vrijdag lekker met mijn dame buiten de deur wezen lunchen.
Daarna even bij een juwelier in het centrum een batterijtje in een Seiko laten plaatsen en natuurlijk meteen even rondgekeken.
Daar stond, in de etalage, naast van alles en nog wat ,in een klein vintage hoekje deze Omega.
Na ieder ongeveer 10 keer gekeken te hebben toch maar weer even naar binnen gegaan.
Na het horloge enigzins bepotelt te hebben, en het alletwee gepast te hebben hoorde ik in een keer mijn dame zeggen.,
Ik snap goed dat je hier helemaal verliefd op kunt worden.,
De dame aan de andere kant van de tafel wist ons letterlijk nix over het horloge te vertellen dus wend ik mij maar tot jullie.
Alle informatie is welkom, want ik schat het gevaar dat er tot aanschaf overgegaan wordt toch wel levensgroot aanwezig.
@HansT , andere Omega kenners, help mij aub.
Qua uitstraling denk ik een De Ville. Misschien een classic 97, maar de lugs wijken dan af… Ik zoek nog even verder.
Edit: net even verder gekeken in JTT en dan komt dit in de buurt van een Prestige
Zoiets volgens mij.
Even op de juiste plek “Vragen over type etc…” gezet.
Wie weet krijg je dan sneller en betere antwoorden.
Zoiets is het:
https://www.ebay.com/itm/114513324297
Vind die wijzerplaat van jouw model er wel heel clean uit zien. Wat vragen ze er voor?
Dit horloge is uit de etalage naar de horlogemaker gestuurd omdat ze niet liep.
Ik wordt geïnformeerd na het nazien.
Prijs weet ik dan ook pas zeker.
Dat vonden wij dus ook.
Het ding had ook precies de goede maat, zodat ze ons allebei goed past.
Volgens mij ook😀
Het is afgaande op de foto’s volgens mij inderdaad 4310.31.00 zoals hierboven vermeld. Ziet er mooi uit. Weet niet wat de horlogemaker allemaal gaat doen trouwens anders dan de batterij vervangen. Het is een quartz uurwerk.
https://www.omegawatches.com/watch-omega-de-ville-prestige-quartz-43103100
De goudwaarde zal deels de prijs dus gaan bepalen in dit geval denk ik.
Heel nieuw quartz uurwerkje erin zullen de kosten ook niet zijn
Vraag is alleen of een lokale juwelier dit kan, waarschijnlijk niet
Ik heb het toch ook over een horlogemaker.