Informatie over een Seiko

Hallo beste forumleden!.
Ik heb weer een (nieuw) exemplaar van Seiko in mijn verzameling, alleen kan ik er op het internet niet zo veel informatie over vinden.
Dus vandaar dat ik jullie er om vraag :grinning:
Wie kan mij meer over dit horloge vertellen?.
Alvast bedankt voor al de informatie

Vriendelijke groet Leon.

Hakvoort van de keukens? Voor een 12.5 jarig jubileum … of was het een mijnheer Hakvoort elders werkzaam, leuk om uit te zoeken, al zal de beste persoon inmiddels wel bejaard of inmiddels overleden zijn.

1 like

Results for movement 6602 with serial number 651287 :-
The watch was made in May 1976

Movement 6602 was released in 1961 and made until 1978
Serial number suggests a year ending in 6
Serial number is 6 digits and therefore after 1967
1956 is outside range
1966 is outside range
1976 is within range
1986 is outside range

1 like

Wouw thanks Valentijn zo komen we al ergens! Ik probeer bij de verkoper nog even wat info te achterhalen over Meneer Hakvoort wat ik weet is dat hij directeur van een bouwbedrijf was…

1 like

Ik heb het idee dat er een chapter ring met streepjes in hoort in plaats van deze effen. :thinking:

Van een bouwbedrijf?
Dan is het waarschijnlijk Bouwbedrijf Hakvoort uit de buur van Vorden.

1 like

@Koekoek. Die indruk had ik ook al.
Op de dial staat 7200 en op de achterkant 7040.

1 like

Dat heeft er niks mee te maken

Is het een bijzonder horloge of is een grote oplage van geweest dat jij weet?

Stomme vraag, maar wat is een chapter ring?

Geen stomme vraag, dat is een minutenring.

1 like

Ok, dank :pray:
Weer wat geleerd :+1:

De 6602 waren destijds de instap horloges. Qua prijs was zo’n handwinder nog net wat goedkoper dan een automaat. Het was geen gelimiteerde oplage en er zijn er dus wel redelijk wat van gemaakt. Maar de automaten waren in de 70s wel populairder dan de handwinders. Dus je ziet de handwinders minder dan de automaten.

Ring met streepjes voor de minuten.

2 likes

Naar mijn idee is het glaasje ooit vervangen en dat daarbij de chapterring is gesneuveld.

6602 is het uurwerk, 7040 is de kast code 7200 is het nummer van de plaat.

Ik zie 6602 er niet voor staan.

En nu je het productiejaar weet kan je in de catalogus van dat jaar kijken :smiley: https://www.theseikoguy.com/catalogs/

En ik noem het nog even wat niet iedereen weet het, de eerste twee cijfers van het serienummer is het jaartal en maand van productie. Dus in dit geval 6 voor jaar, dat kan dan 66/76/86/96/etc zijn maar omdat er 1977 achterop staat weet je al dat dit 1976 moet zijn. 5 is mei.

1 like