Hallo beste forumleden!.
Ik heb weer een (nieuw) exemplaar van Seiko in mijn verzameling, alleen kan ik er op het internet niet zo veel informatie over vinden.
Dus vandaar dat ik jullie er om vraag
Wie kan mij meer over dit horloge vertellen?.
Alvast bedankt voor al de informatie
Hakvoort van de keukens? Voor een 12.5 jarig jubileum … of was het een mijnheer Hakvoort elders werkzaam, leuk om uit te zoeken, al zal de beste persoon inmiddels wel bejaard of inmiddels overleden zijn.
Results for movement 6602 with serial number 651287 :- The watch was made in May 1976
Movement 6602 was released in 1961 and made until 1978
Serial number suggests a year ending in 6
Serial number is 6 digits and therefore after 1967
1956 is outside range
1966 is outside range
1976 is within range
1986 is outside range
Wouw thanks Valentijn zo komen we al ergens! Ik probeer bij de verkoper nog even wat info te achterhalen over Meneer Hakvoort wat ik weet is dat hij directeur van een bouwbedrijf was…
De 6602 waren destijds de instap horloges. Qua prijs was zo’n handwinder nog net wat goedkoper dan een automaat. Het was geen gelimiteerde oplage en er zijn er dus wel redelijk wat van gemaakt. Maar de automaten waren in de 70s wel populairder dan de handwinders. Dus je ziet de handwinders minder dan de automaten.
En ik noem het nog even wat niet iedereen weet het, de eerste twee cijfers van het serienummer is het jaartal en maand van productie. Dus in dit geval 6 voor jaar, dat kan dan 66/76/86/96/etc zijn maar omdat er 1977 achterop staat weet je al dat dit 1976 moet zijn. 5 is mei.