Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

4 likes

Ik heb nog een kleine Enicar liggen, misschien wel het goede kaliber?

Edit: o nee, dat klinkt klein, maar is nog fors?

1 like

Ik denk dat de kast en bezel het grootste uitdaginkje zijn - maar bedankt voor 't meedenken Bas :sunglasses: ik heb wel een andere Enicar uitdaging…

Vertel:?

Twintig jaar geleden een van mijn mooiste Enicar dials (Guide) in een passende stalen Enicar kast laten monteren - loopt prima hoor en ziet er goed uit ook :pray:. Maar pas toen die klaar was merkte ik dat een handwinder caliber (en daar had ik dus juist geen assortiment van helaas) was gemonteerd met een dial ā€˜automatic’ in een kast met automatic op de bodem. :grin: Mijn fout ook natuurlijk… Niets gezegd en zo in het laadje voor later…
Overigens misschien heb ik wel een passende dial voor jouw werkje - ultrasonic vermoedelijk!?

Nee, dat is een compleet ’ hommelet’ formaat horloge.
Ik heb wel een Enicar automaat, maar daarvan is de lager ( met kogeltjes!) kaduuk. Een vervangende rotor die ik gekocht had, is net anders🄺

1 like

tja, van bijna alles van Enicar heb ik wel wat in mijn laatjes, maar aan rotor of andere uurwerk parts kan ik je niet helpen - sorry.

Destijds zijn bij faillissement alle werken opgekocht… (men zegt door Chrono Swiss…) - maar ik heb nog wel eens een doos met tien werkjes gezien en dat zal destijds ongetwijfeld bij meer agentschappen zo geritseld zijn. Daarom zie je al vijfentwintig jaar steeds weer nos Enicar horloges opduiken, helaas nog wel eens incorrect…bizar vind ik ook mijn drie doosjes met stalen kasten met facetglazen (allemaal kapotgeslagen :frowning:)

1 like