Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Dat klopt, de lume van Enicar is zelfs heel goed. Op die van mij doet de lume het nog prima, na 50 jaar. Op Chrono24 staan regelmatig prima exemplaren maar de prijs is dan minder prima meestal.

2 likes

Zou je misschien enkele fotoā€™s willen delen die je toevallig beschikbaar hebt? Thanks!

Uiteraard :slight_smile:


15 likes

Erg bijzondere en mooi lume van de GMT zo afwisselend boven en onder de indices. :+1:

2 likes

Lumeneus

1 like

haha jouwe huis is het enige oplichtende in een donkere nacht :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Dus ik ben eigenlijk een soort oplichter :imp::sunglasses:

1 like

Lumen zatā€¦Deze Guide ooit in een andere kast met een ander uurwerkje laten zetten bij gebrek aan het juiste uurwerk (opwindertje). EN op de een of andere manier is het er later nooit meer van gekomen om te ā€˜profiterenā€™ van het gemak van online aanbod, en alsnog de Guide als een NOS in elkaar te laten stekenā€¦

5 likes

Ik had al zoā€™n idee dat er wel reacties op die vraag zouden komen inderdaad. Erg gaaf!

Die GMT is wel echt is een topstaat! Die ben ik nog niet zo tegen gekomen.

Bedankt voor het delen allen. Mooi om te zien! Misschien moet ik maar eens iets gaan inruilenā€¦

1 like

Om nog even terug te komen op een eerdere reactie. Kunnen we dan zeggen dat deze (potentieel) wat vocht aan de binnenkant heeft gezien?

Enicar Sherpa Guide 600 GMT Mark II (1965)
http://link.marktplaats.nl/m1171411000?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad

Verder lijkt hij me origineel als ik alles naast de manual houd.

Of is dit iets te kort door de bocht? Dit bedoelde ik bijvoorbeeld wel met de lume.

1 like

Deze ziet er naar mijn idee prima uit, behalve dan dat het lijkt alsof de lume helemaal weg is. Hoeft geen probleem te zijn, gezien de leeftijd. Over de GMT wijzer twijfel ik, maar aangezien de verkoper verwijst naar the springbar zal het wel kloppen. Lijkt een redelijke prijs te zijn.

Tjonge jonge, wat een fotoā€™s weer, genieten zeg :blush: :blush:

Al die niveauā€™s en diepteverschillen. :clap:
Grappig detail trouwens dat die lume pips op 12,6 en 9 naar buiten staan en de rest naar binnen :smile:

1 like

Ik heb vier jaar geleden nog een Pvd ops laten schieten omdat de eigenaar de coating aan de onderkant er af had gekrabt. Hij vroeg 200 Euro. Achteraf had ik hem beter wel kunnen komen zie ikā€¦

1 like

Dat is een understament denk ik :frowning:

Nagenoeg ELKE Guide is verkocht in ZO-Aziƫ.

Het is pas na de hype van de goede Enicars (Sherpa Ops, Super Dive, Ultra Dive, Divette en de Sherpa Chronos) dat deze Guides op het toneel zijn gekomen. Ze zijn BIJNA ALLEMAAL gewoon rot. Lume verzwart en de wijzerplaat duidelijk vocht gezien. Naar mijn inziens gewoon iedereen van de Guides blijven en goede enicars kopen.

Hypes blijven rotzooi aantrekken - niks nieuws toch?! Afblijven lijkt me wel wat overtrokken. Heb zelf nog een prima Guide wijzerplaatje en een complete NOS case incl bezel & pointerring. En ik kan me gezien posts op sommige fora niet aan de indruk onttrekken dat ik de enige in Europa ben die de laatste jaren een Sherpa Guide in normale conditie tegen het lijf kon lopen.

1 like

Ik bedoelde te zeggen: 'nietā€™de enige in Europaā€¦

1 like

Dat is in ieder geval duidelijke taal. Het is natuurlijk ook de afweging die je maakt. Twee tot vier jaar gelden was dit horloge waarschijnlijk nog geen 200 euro waard. Nu heeft het een (markt)waarde van minstens 1300?! Dus destijds was het misschien een prima horloge gezien prijs/kwaliteit maar nu niet meerā€¦?

Dan is het in dit geval voor mij dikke pech dat ik nu helaas kennis maak met Enicar en niet 4 jaar gelden.

Ik blijf in ieder geval kijken en ik ga op zoek naar een mooi exemplaar!

Wederom bedankt voor alle insights, kennis, meningen, etc.

Jup. Ik heb een Enicar Ultradive gehad. En gekocht voor een bedrag van 3 cijfers.

Nu is dat 2000+ maar voor 2000+ vind ik wel andere mooiere dingen imo.

Een ultradive gaat eerder voor 3+ momenteel heb ik het ideeā€¦