Informatie over rolex

Goededag,

Recent heb ik uit een erfenis een aantal horloges gekregen, onder ander een rolex Oyster perpetual.
kroon en band met 18kt goud.
Band is een rolex oyster 20mm steel & gold folded link met referentie 7836

Ik zou graag willen weten, uit welk jaar het horloge is en hoeveel ongeveer het waard is?

Alvast bedankt voor jullie hulp

4 likes

hoi! Ben niet enorm thuis in de vintage, maar dit is best een mooie en, zo te zien, nog in goede staat. Plexiglas en “pie pan” wijzerplaat maakt het een leuk item. Ik schat, zo even van dit plaatje, een vintage dealer hier jou ongeveer € 1500,00 voor geeft. Groet, Michel

Waarom geef je antwoord als je aangeeft er geen verstand van te hebben? Dan breng je toch vooral iemand potentieel op verkeerde ideeën.

Uhu, voor 4 tot 5 ruggen als ze origineel zijn en in goeie staat. Waar trek je die 1500 vandaan?

17 likes

HIj vraagt onze meningen. En ik heb niet gezegd dat ik er geen verstand van heb. Goed lezen svp. Er staat “dat ik er niet enorm in thuis ben”. Daarmee kan ik nog wel aangeven wat de inkoopwaarde is bij een vintage dealer. Er staan er namelijk best wel wat te koop in bv. Amsterdam.

1 like

ik vraag uit welk jaar het is? weet ik dat? NEE, weet jij het?

Jurtz, is that you?

11 likes

Ik denk iets meer. Er zijn weinig 1601’s met zo’n dikke kast.

Voor 2500 piek kom ik hem vanmiddag ophalen @xmartcalvin! :tada:

Als je hem even laat servicen en dan particulier verkoopt denk ik dat je rond de 3350 zit. Een handelaar geeft je er uiteraard minder voor, maar 1500 is veulll te weinig.

Kun je een band loshalen van de kast? Dan moet je even tussen de pootjes kijken naar het serienummer.

21 likes

Kijk, zo’n reactie van Han is een reactie waar je wel wat aan hebt @Passionforwatches

7 likes

Zo zo, niet zo boos. Lees even naar wat Han zegt, daar heb je wel wat aan in dit geval.

Ik geef enkel aan dat @passionforwatches je van de regen in de drup helpt.

6 likes

Netjes Han. :+1:

3 likes

Zitten er papieren bij of alleen het doosje? Dat heeft ook nog eventuele invloed op de waarde.

:joy:

Geen woord aan gelogen.

Kom kom. Niet van die gekke dingen roepen als je geen kennis van zaken hebt jochie.

14 likes

Toch 500 meer dan jouw standaard bieding. :joy:

2 likes

nee, die heb ik helaas niet :disappointed_relieved:

:joy: true.
Maar iedereen weet dat ik niet serieus ben.

Jurt… eh Passion wel, denk ik

1 like

Hij slaat wel een zelfde soort toon aan…

Eh

Gast!

Nou, hoeft niet hoor.

5 likes

image

5 likes

Had al een nieuwe avatar voor hem gemaakt.
Voor het geval hij terug zou komen en het hier toch zou missen.
Maar denk niet dat het Passion is.

4 likes

Was ik te hard? Oh sorry, dan gebruik ik het Corona-excuus. Ik zit al 10 weken met m’n vrouw opgescheept thuis. Geen probleem hoor maar vanaf 1 juni gaan de kinderen pas weer naar school. :angry:

8 likes