Informatie over TAUCHMEISTER / GENEVE

Hallo Horloge kenners.

Wie kan mij helpen.
Ik heb zaterdag een horloge gekocht een Geneva (plakmerk las ik )
deze was 20 euro maar ben er dol gelukkig mee.
Echter wat mag je ook verwachten van 20 euro is de kwaliteit super slecht, het leren bandje is nu al stuk maar goed.
Ik ben op zoek gegaan op internet en kom het zelfde klokje tegen een Tauchmetster 0068 Precies gelijk.
Dit klokje kan je kopen voor +/- 150 euro.
Omdat ik lees dat het een plakmerk is ben ik bang dat de kwaliteit slecht is, maar is dat zo??.
en hun verhaal dat ze al bijna 100 jaar bestaan is dat zo??. en dat ze klokje maakte in de 2e wereld oorlog.
Heeft iemand hier antwoord en heeft iemand dit klokje al langer?.
Gr Horloge gek.

het verhaal over de geschiedenis is gewoon lulkoek er worden dingen gezegd die idd gebeurt zijn in de geschiedenis, maar het merk bestaat niet zo lang.

Het verschil met tauchmeister en geneva is groot. Allebei niet bijzonder gewaardeerd in horloge lang. Maar een tauchmeister is van staal en waterdicht en van acceptabele kwaliteit. Een geneva is echt troep, het is geen staal, de kast verkleurd roze bij dragen, en de waterdichtheid is onzin die vermeld staat.

Nu is tauchmeister dus wel beter, maar ik ben er geen fan van.

Ik heb er mischien niet zoveel verstand van, maar ik ben best tevreden over mijn Tauchmeister. Betrouwbaar automatisch uurwerk ook goed waterdicht enzo.
Als het desgin je bevalt is het prima hoor,

Groeten,

Stefan

Los van de kwaliteit heb ik een tip voor je: Neem rustig je tijd … en gun ons rustig de tijd om te antwoorden op je vragen ipv één verzoek 4 keer posten binnen één dag :wink:

Ruud

Klopt Ruud,

Ik was iets ongeduldig, Ik heb wel geprobeerd om de andere 3 weg tehalen maar dat lukte niet.

Gr Horloge gek

Heb je hem afgelopen zaterdag gekocht op de beurs in Papendrecht misschien? Daar zag ik ze namelijk ook. Nieuw bandje is natuurlijk ook een oplossing. Die geschiedenis van Tauchmeister is er één uit een dikke duim. Voor het geld wat je betaald krijg je wat je ervoor kan verwachten, niets bijzonders.

Over Tauchmeister gesproken, vandaag (weer) een nieuwe band binnengekregen, staal deze keer.


…Ik heb al aardig wat bandjes nu :slight_smile:


Netjes in een doosje.


…om in het donker de krant te lezen :slight_smile:

Zo, dat is weer wel genoeg Tauchmeister dacht ik zo.

Groeten,

Stefan

Hee Stefan,

Gaaf je foto’s welk model heb jij?.

Heb jij hem ook via internet besteld? (en waar)

Horloge gek,

Het model is de T0046, met een Miyota( = Citizen) automaat.
Ik heb hem met de kerst van mijn vriendin gekregen via de webshop van Signs Watches.
Leuk is dat je er daar een tweede bandje gratis bijkrijgt…

Groeten,

Stefan

Leuke site inderdaad.

Als ik er een ga bestellen via internet dan zal ik dat zeker bij hun doen.

Als je kijk op marktplaats dan kan je bij de aanbieders ook (thuis) kijken ze hebben dan meerdere modellen.

Dat maakt het kiezen wel veel moeilijker :slight_smile:

…net het bandje er even andersom opgezet, een oplettend kijker had al kunnen zien dat de sluiting verkeerdom zat :slight_smile: Ik vond het al zo raar aanvoelen, dacht dat het kwam omdat ik geen staal mee gewend was :smiley:

bedankt voor alle moeite maar ik hen vandaag een TW Steel 6 gekocht.