Informatie over Union Ancre

Beste kenners,

Ik heb een horloge gevonden en ik zou er graag meer informatie over hebben. Mocht iemand hier iets over weten hoor ik het graag. Op internet kan ik dit type niet vinden.

Ik hoor graag van jullie.

1 like

Hoi Tjebbe,

Welkom hier! Zou je een foto van het uurwerk kunnen posten?

Alvast dank,

Groeten,
Dennis

Ik heb zelf geen ervaring met het openen van horloges. Mocht dit nodig zijn dan zal ik er mee naar ene juwelier.

Soms is dit zeer eenvoudig te doen (bijvoorbeeld met een aardappelschilmesjes). Afhankelijk of er op de achterkant een inkeping zit. Heb je een foto van de achterkant?

Er moet een inkepinkje zitten waar je met een mesje een stukje onder het deksel kunt kopen. Doe dikke leren winterhandschoenen aan, meer grip op het horloge en veiliger ivm het mesje.
Voor inspiratie:

Union associeer ik met een merk uit het Duitse Glashuette. Maar meestal staat dan de plaatsnaam er bij vermeld op de wijzerplaat. Ancre is alleen de aanduiding dat er geen penanker of cylindergang-uurwerk in zit, maar een Zwitsers Ankergang-uurwerk. 99,98% van alle moderne mechanische uurwerken zouden de aanduiding “Ancre” kunnen toevoegen, maar dan wordt 't zo druk op de wijzerplaten…