Informatie over Vintage Fortis Diver

Wie kan me meer informatie over dit horloge geven? Leeftijd etc?

En wat is de functie van steden en tachyring, aangezien beide vast zitten? Zaten beide ringen er origineel op denken jullie?

Wie heeft foto’s beschikbaar van horloge in originele staat?

De kroon op 4 uur is voor verstellen duikring.

Op achterdeksel staat oa het nummer 7236

Moet zijn de kroon op 2 uur voor vestellen duikring.

Er zit een Tritium plaat in.

De tachyring moet wel vastzitten, maar niet in deze stand: bijv. 120 moet tegenover de 6-uur aanduiding zitten.

De plaatsen-ring geeft de tijdzones aan. Maar moet ook verdraaibaar zijn. Je kunt 'm instellen op je eigen zone (dus bij ons: de urenwijzer t.o. Parijs en dan kun je zien hoe laat het op dat moment in (+)Dacca of hoe vroeg het in (-) Chicago is.

Menno

Niemand verder?

Nou… als je 'm kwijt wilt…

Menno

Ik hoop dat het niet een echte Fortis is, maar ben bang van wel, als je iets na gaat maken dan niet direct Fortis. Waarom ik dit hoop is omdat het een erg goedkoop ogend horloge is. De wijzerplaat met “super waterproof 400 vacuum tested” is meer iets dat je verwacht bij een Sicura of een Lucerne, van die teksten die niets betekenen maar een hoop suggereren. Neemt verder niet weg dat het een mooi horloge is. Misschien dat de ringen te makkelijk draaiden en iemand ze heeft vastgelijmd zonder verdere kennis van zaken qua positionering (en werking).

Je kan proberen een mailtje naar Peter Peter van Fortis te sturen.
Misschien kan hij of zijn team je helpen:

info@peterpeterteam.com

http://www2.fortis-watches.com/en/contact/index.html

Ik stuur hem een mail, bedankt voor het adres.

Ik had al een mail naar Fortis gestuurd via info adres, maar sales dame die me antwoord terug stuurde kon niet heel veel extra informatie leveren behalve dat het een horloge uit de jaren 70 is.

ach henrik,
als de teksten op de wijzerplaat een horloge qualificeren, dan gooi je ook alle sportrolexen op één hoop met sicura en lucerne…

:smiley:

er zijn overigens andere ringen onderweg naar me. een zeer vriendelijk lid van een ander forum had nog een setje liggen. van dat setje kan de stedenring nog wel draaien. nu alleen nog duidelijkheid krijgen of kroon op 2 uur origineel is of niet. zo niet, andere kroon op de kop proberen te tikken…

gortz Schreef:

ach henrik,
als de teksten op de wijzerplaat een horloge
qualificeren, dan gooi je ook alle sportrolexen op
één hoop met sicura en lucerne…

Nee, duidelijk niet. “super waterproof 400 vacuum tested” zegt namelijk niets. Er staat niet dat het horloge waterdicht is tot 400 (meter of wat dan ook?). Het is getest maar wat er uit die test is gekomen? Dat soort teksten zonder claim zie je vaak bij de goedkopere horloges zoals Sicura en Lucerne. Als er nou had gestaan dat het horloge “water resist to 400 meters” of wat dan ook is, dan heb je wat. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik probeer niet je horloge af te kragen maar ik had dit soort vage teksten nog nooit op een Fortis gezien.

Henrik,
Wellicht was het wel kenmerk van de Fortis horloges uit de jaren 70.
Ik heb begrepen dat Fortis in die jaren bijna ten onder ging in de quartz hausse. Misschien dat ze het nodig vonden de “aantrekkelijkheid” van het horloge te vergroten door teksten op te nemen.
Overigens zou ik, als ik jou was, nog een goed kijken naar de Rlx SD Deepsea. Daar kan ook heel wat (onnutte) tekst vanaf. :wink:

Wat er op de wijzerplaat van de Rolex SD Deepsea staat is wel een hoop, maar het zijn geen vage teksten, het zijn feiten over het horloge. Of het er allemaal zo nodig op moet is een tweede.

original gas escape valve

ring lock system

SUPERLATIVE chronometer

:smiley: :smiley: :smiley:

Ik vind het wel leuk als er wat te lezen is op de wijzerplaat :slight_smile:

:)

Inderdaad?

Hoi,
Mee eens,
Ook een budget diver of zoals hier een (kostbare) oude?
Voor beide geldt dat een beetje tekst het geheel stoerder maken (voor mij)
Sorry, als dat dan weer slechte smaak is.

Ik hoop overigens wel dat het op z’n minst ergens op slaat:D

Peter B.

Leuk horloge maar inderdaad niet superduur geweest. (een duikhorloge met een stedenring?) Ik zie ze wel vaker voorbij komen. Waarschijnlijk staat op het achterdeksel een duikertje, en bijna zeker staat er “stainless steel back” wat betekent dat de horlogekast van verchroomd “metaal” is.

Sprekend Sicura toch?