Informatie over vintage horloges

Caroline Schreef:

Tja André, eerlijk gezegd vraag ik me af of dat
wel aansluit bij de interesse van deze en gene.
Wanneer ik berichten lees op het forum gaan die
meestal over allerlei over veel kostbaarder
horloges, althans die indruk heb ik. Los daarvan
kan ik op dit moment geen goede digitale foto’s
maken dus wellicht later meer.
Groet en fijn weekend, Caroline

Ik heb interesse in elk horloge !
Schroom niet om ze te plaatsen.

wij , mijn vrouw en ik vinden van alles op horloge gebied leuk om te bekijken.
dus als je een keer foto’s hebt,

zelf hebben we helaas maar 1 vintage dames horloge.
misschien aardig om te laten zien, helaas is er niet veel info over waarschijnlijk een plakmerk uit de jaren 50/60.
maar voor een erf stukje maakt dat niet uit :wink:

Veelal kostbaarder horloge’s hier? Het gaat hier van 2 tot 20.000 euro. Daarboven geloven we je niet :smiley:
Nee, leuk juist, we hebben hier een redelijke groep vintage liefhebbers en je weet, de goedkoopste en de duurste horloges zijn vintage horloges.

Je kunt trouwens ook direct vanuit ebay de foto’s hier plaatsen. Je gaat met je muis op de foto staan, klikt op de rechter muisknop, selecteerd “Eigenschappen” en dan zie je bij Adres (URL) de verwijzing naar de foto. Als je die verwijzing kopieerd door deze te selecteren kun je deze hier tussen zetten en wij zien allemaal je foto! Succes, en mocht het de eerste keer niet goed gaan, je kunt je post tot 10 minuten na het plaatsen aanpassen dus niet opnieuw posten maar gewoon verbeteren.

[spam]Over het boek, een directe verwijzing naar het boek bij BOL staat op http://horloge.startpagina.nl als eerste link in de rubriek “boeken”. Als je 'm via die link besteld krijgt de beheerder een paar % van de omzet![/spam]

Hier ook een vintageliefhebber. Heb zelf laatst een vintage NOS horloge gekocht voor m’n vriendin, voordeel van vintage is idd dat ze klein en onopvallend zijn (zo vind ik (en mijn vriendin) horloge’s ook het mooist).

Eerst kocht ik weleens ‘gebruikte’ vintage, maar vooral NOS is erg leuk, vooral omdat dan meestal de doosjes, tags etc. nog aanwezig zijn, voegt toch wel iets toe aan het geheel, vind ik zelf.

Welkom nog op het forum trouwens en ik ben ook heel benieuwd naar je collectie. :slight_smile:

Wat is NOS? Nieuw, Ongebruikt en Supermooi?

New Old Stock = nieuw, uit oude voorraad.

ik heb het boekje binnen en het is idd leuk om te bekijken.

caroline, zoek je nog iemand die ze kan restaureren voor je? vintage is cool, ik heb er ongeveer 50 in perfecte staat, naast vele nieuwere modellen.

hallo caroline,
zeker leuk een vrouw in deze overwegend ‘mannenwereld’.
heb zelf 1 vintage dames roamer, van mijn grootmoeder geweest, loopt nog wel maar zou een servicebeurt kunnen gebruiken. hoewel in bezit van schoonmaakmachine, oliegevertjes, e.d. houdt het (kleine) formaat me nog even tegen.
groet,
frank.

Er zijn een paar horloges waarvan het uurwerk volgens de horlogemaker niet meer te repareren zijn. Misschien kan daar dan wel een ander uurwerk in geplaatst worden. Zou leuk zijn, dan kan ik ze toch dragen.

Caroline

Beste Andre,
bedankt voor de tip voor het boek Complete price guide to Watches. Heb dit direct besteld bij Bol.com.Helaas een leveringstijd van 7 dagen.
RHV