Informatie over vintage horloges

Enkele maanden geleden heb ik via Ebay een paar mooie oude (grotendeels art deco) dameshorloges aangeschaft (o.a… Gruen, Hamilton, Oris). Ik vind ze prachtig en wil graag meer oude horloges aanschaffen. Graag wil ik daarover meer te weten komen (makers, merken, achtergronden, waarde en waardebepaling). Welk boek kunnen jullie mij hiertoe adviseren?
B.v.d. Caroline

Hi Caroline,

Ik zou in ieder geval beginnen met de —Complete price guide to WATCHES-- van Cooksey Shugart -Tom Engle& Richard E. Gilbert aan te schaffen.
Te Koop op eBay en Bol.com kost $ 29.95
staan 11.000 vintage horloges in met afbeeldingen(zw-wit) met prijzen in 3 categoriëen
later zou je misschien wat boeken kunnen kopen over specifieke merken, die je voorkeur hebben.
in veel (vintage) horloge boeken word nou niet echt uitgebreid aandacht besteed aan dameshorloges,
maar uit de art deco periode kun je bijna alle herenmodellen als vrouw tegenwoordig heel goed dragen.
misschien kun je jouw horloges op photobucket of mijn album plaatsen ?
kun je ze daarna ook hier laten zien op 't forum.

met 38mm x 22mm is dit Gruen herenmodel zeker geschikt voor vrouwen anno 2006.

Groet, André

Ik heb een nieuw horloge, maar wel in Art Deco stijl te koop van Jaeger leCoultre. :smiley:

Zijn dat diamanten als indices Andre ?

Ja, zijn diamantjes DB, door de zetting lijken ze wel wat groter :slight_smile:

Beste André, dank voor je reactie.
Caroline

Dank voor je reactie, Jaap-Wim, maar ik ben vooralsnog alleen geïnteresseerd in oude horloges.
Groet, Caroline

Omega kopen dan? :smiley: Vintage, gekocht bij AWCo. garantie zit er nog op:

Alles is te koop bij Jaap-wim als het moet kun je Jaap-win zelf nog kopen of ruilen tegen een of ander horloge

Handig, flexibel type.

bedankt voor je tip voor het boekje (tu)

joost

seamaster Schreef:

bedankt voor je tip voor het boekje

joost

't boekje weegt ruim 1 kilo :slight_smile: ,er staat ook nog aardig wat technische info in, over vintage horloges.
echte aanrader voor liefhebbers van 't wat oudere spul (1990 is plm de grens), 't snelst bij Bol.com te krijgen voor een paar tientjes.

André

Hi Caroline,

Ben toch wel nieuwsgierig naar je aanwinsten van eBay,
zet ze gratis op www. photobucket.com en daarna kun je ze hier plaatsen :slight_smile:

Groet, André

ik hoop dat de porto meevalt :wink:

voor de mensen die ook interesse hebben;

de porto is € 1,95 komt totaal op €28,44 bij bol.com en het duurt 5 tot 7 werkdagen …afwachten maar

Tja André, eerlijk gezegd vraag ik me af of dat wel aansluit bij de interesse van deze en gene. Wanneer ik berichten lees op het forum gaan die meestal over allerlei over veel kostbaarder horloges, althans die indruk heb ik. Los daarvan kan ik op dit moment geen goede digitale foto’s maken dus wellicht later meer.
Groet en fijn weekend, Caroline

Hi Caroline,

Er zijn zeker wel mensen hier, die ook geinteresserd zijn in niet al te dure vintage horloges.
de oprichter / moderator / en de man die af en toe leuke acties bedenkt op dit forum, Henrik dus,
valt daar zeker ook onder,
't valt me wel op dat hier nauwelijks vrouwen iets melden.
er zijn er toch veel , die zelfs de hedendaagse grote herenmodellen dragen.
zijn daar aparte sites voor, of hebben vrouwen geen behoefte aan uitwisseling over dit onderwerp ?

Groet André

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vind het heel leuk meer te weten te komen over vintage dameshorloges.
Caroline

Caroline, als je de foto’s van je horloges nog van eBay kunt afhalen, kun je die ook gebruiken om ze op photobucket
te plaatsen.
"“echte”" vintage dameshorloges zijn meestal wel heeeel erg klein van formaat ,
deze zit in mijn Angelus collectie, het klokje zelf is 23mm x 10 mm en de wijzerplaat is 13mm x 6mm
wonderlijk dat 't na 50 jaar nog steeds goed loopt.

Ach Caroline,

Kijk eens naar de grootte van sommige dames calibers, en vraag je vervolgens af hoe het mogelijk moet zijn geweest ze in elkaar te zetten. sommige calibers zijn zo klein dat montage een kunst moet worden geacht. MAW wij begrijpen jouw interesse!!

Arjay