Informatie Piaget uurwerk

Allereerst hallo iedereen, ik ben Jens ondertussen 31J en al gehele tijd horloge liefhebber. Ondanks het lief hebben van horloges ben ik nog steeds niet HET horloge voor mij tegengekomen.
Nu verder met mijn vraag. Sinds kort ben ik via mijn oma uitgekomen op dit “Piaget” uurwerk, buiten het (denk ik) serienummer op de achterkant en het 750 nummer op de horlogeband ben ik verder niet wijzer geworden. Zoals je ook kan zien is de horlogeband gescheurd.
Verder iemand enig idee welk type op referentienummer dit uurwerk heeft en enige waarde?

Mvg.

1 like

Hallo Jens, allereerst welkom hier! :slightly_smiling_face: :+1: Informatie over het uurwerk is meestal het beste te geven met een foto ervan. Ik weet niet of het mogelijk is voor je om het achterdeksel te openen?

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Waarde is helaas sloopgoud in zo’n staat, plus de diamanten. Tenzij je de band kunt fixen bij een goudsmid, ik zou niet weten hoe, dan wordt het ietsje meer.

Gezien de scheur in de bracelet wordt dit een hele dure reparatie dus ik ben ook geneigd te zeggen dat het een sloopgoud (met diamenten) object is. Ik zou even contact opnemen met Juwelier Aalbers in Velp, zij hebben een professionele goudsmederij en zijn ook dealer van Piaget. Wellicht dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Verkijk je niet op de diamanten want die zijn vaak qua waarde nihil en zeker als het om oude slijping gaat.

1 like

Hartelijk dank voor de respons!
Beetje zonde dat zulk gewardeerd merk in feite erg weinig waard wordt door een scheur in de bracelet.
Verder ben ik het dan ook niet van plan om te verkopen maar zowaar gewoon te bewaren en wie weet wat er ooit nog van komt.

Ook met intacte band nog steeds nauwelijks meer dan goudwaarde. Dameshorloges worden vrijwel niet verzameld, en hebben dus ook nauwelijks verzamelwaarde. De meeste horlogeverzamelaars zijn -doodeenvoudig- mannen, en die gaan dit niet dragen… :slight_smile:

image

Dat weet je dus niet he :smile:

1 like

Tja, als ik me herinner wat bijvoorbeeld Han het afgelopen jaar al niet aan iced-out bling om de pols had geslingerd… :face_with_hand_over_mouth:

1 like