Goedemorgen,
Voor het eerst hier op dit forum en hopende dat iemand me kan helpen…
Ik ben in het bezit gekomen van een horloge waarvan ik op internet weinig informatie krijg. Kan iemand mij helpen?
Fabrikant, jaar, kwaliteit?
Alvast dank!
Goedemorgen,
Voor het eerst hier op dit forum en hopende dat iemand me kan helpen…
Ik ben in het bezit gekomen van een horloge waarvan ik op internet weinig informatie krijg. Kan iemand mij helpen?
Fabrikant, jaar, kwaliteit?
Alvast dank!
Als het een Rolex is met een verschrijving in de plaat als fabrieksfout heb je de jackpot .
Sorry, ik heb er geen info over en kan je er niet mee helpen. Anderen hier vast wel.
Welkom op het forum overigens!
Solex is waarschijnlijk een klein merkje geweest en verdwenen in de quartz crisis of wellicht daarvoor al.
Ik gok op een jaren 50 horloge, alhoewel forties danwel sixties ook biet onmogelijk zijn.
Doublé kastje met doorligplekken.
Maak de kast mooi schoon met een doekje, geen papier gebruiken dat krast, een cape cod doekje/zilverpoetsdoek en een sateprikker.
Polijst het plastic glaasje met wat polywatch, koplamppolijst of hee tandpasta. Of laat dit doen door een horlogemaker (niet te verwarren met juwelier), ga vooral niet zelf proberen het horloge te openen, de ervaring leert dat dat nare beschadigingen tot gevolg kan hebben.
Daarna laat je een van de leden hier op het Forum die horlogemaker zijn het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt. Dat zal hard nodig zijn, ondanks dat het horloge welicht nu ook loopt zal alle smering zijn verdwenen. En die beurt kost je de kop niet.
Daarna zet je er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!
Dank voor de berichten! Ik denk dat ik inderdaad de “S” maar in een "R’ verander…
Laten opknappen en er zelf van genieten lijkt me het beste advies. Nogmaals dank!
Frans horloge, merk geregistreerd in 1927.
Qua uiterlijk rond 1960 lijkt me.
http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker
Edit: Solex invoeren in de balk van de link
Weet je ook welk uurwerkje er in zit, open (laten) maken?
Mi. is je horloge uit de jaren '40, gezien de opmaak en de wijzers,
Heb zelf een paar horloges met eenzelfde opmaak en wijzers, vandaar.