Informatie vinden voor horloges

Hallo allen,

Sinds kort ben ik wat passie gaan voelen voor vintage horloges. Ik heb recentelijk mijn eerste Alpina mogen kopen. Nu ben ik hier nog vrij nieuw in en ben ik eigenlijk opzoek naar de beste manieren om informatie te verkrijgen.

Jullie hebben allemaal al veel kennis en ik zou het jullie allemaal wel kunnen vragen maar ik zou ook graag zelf informatie kunnen vinden over de mooie stukken die soms wel met tientallen tegelijk online voorbij komen.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe vergaren jullie informatie over horloges? Zijn er bepaalde technieken, websites of dergelijke waar jullie het meeste gebruik van maken?

Het kan ook gewoon zijn dat het dom googlen is maar ik merk dat ik hier vaak op vastloop, misschien gebruik ik ĂŒberhaupt wel de verkeerde zoektermen. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie informatie/tips.

alvast bedankt :grinning:

2 likes

Nou het is dus niet dom googlen, het is slim googlen.

4 likes

haha! ik ben benieuwd hoe ik slim google dan :wink:

Als je zegt wat je zoekt en hoe je het googled, kan ik er wellicht wat gerichter op antwoorden.

ik zal met een voorbeeldje komen:

dit horloge via via opeens in handen gekregen. Ik heb werkelijk geen idee hoe en wat, aangezien er ook geen duidelijke kenmerken zijn (tenminste voor een beginner als ik). ik kan wel simpel Splendid horloge googlen, maar daar schiet je natuurlijk geen klap mee op. Hoe zou je hier bij verder op onderzoek gaan? en welke punten verklappen iets van zijn herkomst?

‘splendid quartz watch’ op google zoeken en dan naar afbeeldingen en kijken of je iets vergelijkbaars ziet.

het is overigens ook wel afhankelijk van het type horloge of je iets gaat vinden. dit is een verguld quartz horloge van een voor mij onbekend merk.

1 like

thnx!

Kennis van de “horlogetalen” Frans en Duits helpt.
Met Engels kom je ook al een eind, met alleen Nederlands is de spoeling dun.
Hier op het forum zoeken welke sites elke keer weer genoemd worden:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&a0&2uswk&&
mikrolisk.de
en nog vele andere
Je homeoffice tijd doorbrengen op youtube levert veel indrukken van het werk aan uurwerken
enz. enz. etc.

dankje! dit was ik nog niet tegengekomen!

Er gaat een wereld voor mij open

Een leuke website over vreemde en minder bekende merken is deze:

1 like

Ik heb dat ook regelmatig wanneer ik met van die oudjes kom aanzetten. :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 like

forums checken bv omega forums,rolexforums,uhr forum en natuurlijk ook dit forum. Ik mis er waarschijnlijk wel een paar maar deze ken ik natuurlijk kan je ook altijd een post doen of mensen om hulp vragen. Ik denk dat de meeste op dit forum of andere forums je graag helpen. Anyways welkom in de vintage horloge wereld.

1 like

bedankt! fijn dat iedereen mee denkt!

In een paar jaar Googlen, mee lezen, praten, meer googelen. En heel veel lezen
 Net als iedereen hier kom je er vanzelf
 Er zijn geen inside tricks.

2 likes