Infra ?

Hallo beste HFers,

Mijn vriendin in Halle toverde dit horloge van haar vader zaliger tevoorschijn.

Ik vond het één en ander op Mikrolisk.

Importeur uit Nederland lees ik.
Is dit nu een inkoophorloge van diezelfde importeur oid, of iov juwelier?

Merk Infra op fixoflex. :grin:
Lijkt me jaren 60.
Merkwaardig, niks geen info op achterzijde.
Behoorlijk groot voor die tijd lijkt me, 36mm.

21 jewels incabloc, Swiss.

Iemand eventueel nog meer info over dit merk/horloge? Ook summier te vinden op dit forum trouwens.

5 likes

Een zogemaamd “plakmerk” - een juwelier/horlogewinkel die onderdelen binnentrekt en er een eigen merknaampje op zet. Op zich niks mis mee, kan mee- of tegenvallen qua kwaliteit. 21 steentjes is alvast geen rommel. 36mm is inderdaad een leuke grootte nog. Niet zo speciaal groot, vanaf de 1960s is dat vrij standaard; de echte kleintjes zijn van de pre-WW2 tijd.

Het horloge heeft wel afgezien blijkbaar. Plexi vervangen kost niks, maar de schade aan de wijzerplaat is onherstelbaar.

2 likes

Thx voor info! :slightly_smiling_face:

Onderkant markt-horloge dus lijkt me.

Lekker laten servicen en dragen. Ik vind hem gaaf zoals hij nu is. Dit horloge kan veel bandjes hebben. Zelfs de huidige!

36mm is ook prima op een damespols, dan heeft ze wel iets bijzonders.

1 like

Edit: horloge loopt niet na opwinden en de vraag is of dit bandje standaard op dit horloge zat.
Eigenlijk te smal voor de lugs.

Hier zal leer op gezeten hebben, maar zoals vaak is verteld op dit forum: Fixoflex was een tijdlang populair. Deze is eigenlijk te smal maar dat zal de vader van je vriendin worst zijn geweest; dit vond hij cool, fijn dragend en makkelijk. Daarom heeft het horloge zoveel gebruikssporen; hij droeg deze. Dat is wat telt (voor mij althans).

Er zijn meerdere Hf Horlogemakers die tegen hobbyprijzen voor jou en je vriendin dit horloge willen servicen.

2 likes

:joy:

Fijn dat jij dat voor ze gaat bepalen.

De link der links:

4 likes

Ik zou horlogemakers zelf hun prijs laten bepalen ipv mensen naar ze toe sturen met de boodschap dat ze goedkoop zijn.

3 likes

Maar dat doet hij toch ook niet? Hij noemt geen namen, hij geeft geen prijzen of range. Dus dan kan die horlogemaker zelf nog steeds zijn prijs bepalen, de een zijn hobbyprijs vindt een ander duur (of goedkoop). Was iets anders geweest als hij had gezegd @x repareert hem goedkoop. Of voor 10-20€ maken ze hem voor je.

3 likes

Ik heb deze.
Eigenlijk nooit gezocht naar informatie moet ik eerlijk bekennen.

8 likes

Indices lijken net kerst kaarsjes

3 likes

I know :slightly_smiling_face:

Maar vriendin heeft geen behoefte er geld in te stoppen en gaat 'm sowieso niet dragen. Volledige service zal gauw vanaf een €150 zijn denk ik…

Niet haar ding en ze heeft zelf trouwens meerdere horloges waar er volgende week op haar verjaardag één bijkomt. :blush:

2 likes

Op zich een schroefdeksel dus zo onderkant zal het ook niet zijn

2 likes

Dat dan weer wel… :thinking:

Nee, dit is een horloge met een kwalitatief goed uurwerk. Dit is geen troep, wel even op leer dragen…
Handwinder… kost geen godsvermogen om deze weer te laten lopen.

2 likes

Das toch fijn om te horen.

Mss kan ik hem losweken van m’n vriendin… :sweat_smile:

2 likes