Ingersoll chrono-automaat Bison no. 72 jaardisplay

Ingersoll chrono-automaat Bison no. 72 heeft een display op 9 uur positie voor jaaraanduiding. Loopt dit maar tot 2025 of hoe werkt dit?

Dit dus:
image

Ja, daar lijkt het op. Ik spaar complicaties in horloges, maar dit is echt waardeloos.

Ben ik dan de enige die gek is?

Of met er op een gegeven moment een nieuw display plaatje in?

Dan zou er een nieuwe wijzerplaat in moeten. In essentie is dit horloge gebouwd als een wegwerp artikel, daar kan ik moeilijk tegen. Het is nog niet zo eenvoudig om een volledige jaar aanduiding goed te laten werken. De IWC DaVinci heeft een eeuwig durende kalender met volledige jaar aanduiding, maar die moet elke drie eeuwen worden gewisseld en blijft werken tot 2599 dacht ik. Mooier is een systeem met vier schijven omdat het fysieke maximum dan ligt op 9999.

1 like

Het is toch te gek voor woorden of missen we iets wat we niet snappen??

Nee gewoon een mode horloge. Gemaakt om een tijdje te dragen tot hij lelijk is, kapot is of uit de mode is. Dan weg gooien en een nieuwe te kopen.

5 likes

Inderdaad ik denk dat 2025 de uiterste houdbaarheidsdatum is :grin:

1 like

Groeit het geld u op de rug??

Ik heb het over met welk idee dit horloge gemaakt is. Zulke horloges zijn niet gemaakt voor de eeuwigheid. Ik zou zelf niet zo snel zo’n horloge kopen.

3 likes

Gelukkig maar dat het geen echte chronograaf is, de aanschafprijs zal dus wel navenant zijn geweest :wink:.

Ingersoll is een goedkoop modemerk inderdaad, gezien de ‘German made’ denk ik dat hij in China gemaakt is. Helaas een wegwerphorloge. Dat ze denken dat hij de 2025 gaat halen is al bijzonder :wink:

Ik vind het niet zo raar hoor, komt vaker voor op wegwerphorloges. Je hebt hem toch niet gekocht neem ik aan?

1 like

Het zijn leuke horloges voor 8 tientjes. Die draag je een paar jaar tot je bij de kijkshop een ander horloge van €25 koopt.
Vaak omdat je een horloge koopt om de tijd op te zien. Niet als sieraad oid.

1 like

Je had beter wat duurders kunnen kopen @e.adam
Dan smijt je ‘slechts’ je geld weg :wink:

1 like

Ik heb hem niet gekocht…het viel mij op toen ik er nog voor " in de markt was ". Het wordt nu definitief een horloge met eta-valjoux 7750.

1 like

OK maar ik koop hem niet.

Het wordt definitief een horloge met eta-valjoux 7750.

1 like

Koekoeken gooien wel vaker dingen weg: vooral uit het nest van anderen.

1 like

Top :+1: