Ingersoll (en andere vergelijkbare horloges)

Beste allemaal,
Ik ben net nieuw hier. Naam is Rullemus. Nog niet echt een verzamelaar en zeker geen kenner, maar wel een liefhebber.

Nou liep ik vandaag door de stad op zoek naar een leuk cadeau voor m’n eigen verjaardag en toen kwam ik bij zo’n bulk-juwelier (ik denk Twinkle o.i.d.) een paar horloges tegen van het merk Ingersoll. Ze zagen er wel redelijk chique uit. Wat skeleton modellen en een paar Tourbillon-achtige klokjes. Redelijke prijs zo rond de 200 euro.
Ik was al zo slim geweest om even de zoekfunctie te gebruiken en toen kwam ik een post tegen van iemand die zei dat zijn/haar Ingersoll nogal was tegengevallen. Heeft er nog iemand ervaring met het merk? Hoe is de kwaliteit?

Op het internet kan ik niet heel veel winkels vinden die het merk verkopen, maar ik kwam wel wat horloges tegen die er qua uiterlijk (en prijs) op lijken. Namelijk horloges van Newton & Sons en Perigaum. Kent iemand die merken? En hoe is de kwaliteit daarvan?

Hoi Rullemus.
Ik heb sinds een maand of 3 een Ingersoll welke ik voor 179 Euro in Keulen gekocht heb.
Het is een automaat met een afwijking tussen de 2 en 3 minuten per week. Volgens het boekje mag de afwijking tussen de -30/+30 seconden per dag liggen.
De afwerking vind ik fraai. Voor de prijs vind ik het een horloge om niet te laten liggen!

Explore Rachid Mabrouk Explore Rachid Mabrouk

Succes met je keuze en laat ff weten wat het geworden is!

hoi welkom op dit forum het merk ingersoll is niet een heel bijzonder merk vergelijkbaar met tauchmeister of trias en vele anderen duitse horlogemerken voor de prijs zou ik gaan voor een mooie rus informeer is bij de vreugd2 lid van dit forum veel succes met je zoek tocht gr hans

Het horloge van Ras lag ook in de etalage bij de Twinkle juwelier voor 189,-. Dus je hebt een tientje winste geboekt door 'm in Keulen te kopen.

Haha victorie! :wink:

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Je moet wel kunnen leven met een afwijking, de mijne is helaas negatief (hij loopt achter).

Weet je al wat meer over welk klokje het gaat worden voor je?

Ik wilde eerst de Ghandi van Ingersoll, omdat die qua maat wat meer bij mijn pols past. En ik hou wel van skeleton horloges ook al zijn ze wat opzichtig.

Ik vind ze wel mooi…maar soms net iets te kermisachtig…

Ik las op het forum van watchuseek.com dat juist het model wat ik wil (Ghandi) erg makkelijk stuk gaat.
Grappig trouwens om een skeleton horloge Ghandi te noemen. :slight_smile:

Maar goed… daarom was ik ook op dit forum beland. Om te kijken of ik een goeie keuze zou maken.
Nu ga ik toch nog even verder kijken. Ik wil wel graag een automatisch of mechanisch horloge en ik vind het ook nog steeds erg leuk om het mechaniek aan de voorkant te kunnen zien. Misschien moet ik wel gewoon op zoek naar een goedkoop Chinees model op ebay.

Iemand anders nog tips?

Is ingersoll nou duits of amerikaans?
Ik heb er laatst een foldertje van meegenomen uit een winkel, daarin staat dat het een amerikaans merk is.
Maar op het net vindt je hoofdzakelijk duitse sites.

Ik had al even gezocht en wat info gevonden op het watchuseek forum.

Those Ingersoll watches are produced under the european part of the original trademark. The US trademark is still owned by Timex, the european by Zeon, an UK low price watches producer.
The trademark rights have been granted to a German company (Cristano or similar name) two years ago and they started a larger scaled production of an entirely mechanical collection of watches with a vintage look. All are fitted with chinese movements and most of them look like chronographs but are in fact multi-functions watches only.
They’ve sold extremly well in the beginning, most larger department stores offered them, mail order catalogues included some models and many jewellers also had them. The owners of the german company have been some kind of distributor of other brands before and have a large network of sales agents. Low priced (all below 200 EUR in the beginning), a watch for the newbies, those that ever wanted a mechanical watch but hesitated to spend to much money for it. The designs are good but often, let’s call it friendly ‘hommages’, of known watches of famous brands.
Here’s the website:
http://www.ingersolluhren.de/
The quality was really bad in the beginning, i’ve heared of several jewellers that had up to 50% returns, we also repaired a lot of them, quite bad made movements with several tricks that could cause defects very easily, i think they’ve improved the quality but i haven’t seen one of the new productions yet.
Zeon has something to do with the productions, maybe the watches are made in the same factories on order only, anyway, they offer also Ingersoll branded watches but those (the ‘diamond’ studded ones) look even worser, just feed for the masses on tv shopping channels.
As most will see many designs look familiar, Breguet, Longines, Zeno etc.
I wouldn’t recommend them, i’ve asked our inhouse watchmaker some hours ago and he remembred some model names that were extremly bad: Ghandi (yes, no spelling mistake, skeleton), Little Horn and Cheyenne.
The designs are straight from the Millionsmart catalogue, which is a big Chinese company that supplies cases and movements to anyone that wants to put a name on a watch like Ingersoll, Aeromatic, Louis Bolle, and many of the Ebay brands.

Al met al zijn ze er op watchuseek dus niet onverdeeld positief over.

Niet onverdeeld positief is zacht uitgedrukt. Kijk eens bij Alpha, die hebben ook skeletons, meen ik. Lijkt me kwali;tatief een trapje hoger en zeker niet duurder.