Ingersoll overal

Ik zie in de binnenstad en online steeds maar het merk Ingersoll de kop opsteken. Er is al eens eerder een topic over de kwaliteit van deze horloges geweest en dat was niet positief. Er wordt echter 2 jaar garantie gegeven op het horloge. Het vervelende is dat ze een regulateur hebben die mij zeer aanspreekt.

De eerdere berichten op het forum houden me echter tegen hem aan te schaffen.

dan koop je hem toch voor die 150 euro :wink:

Ik heb nu ook een maand of 3/4 een Ingersoll in bezit.
Ziet er voor dat geld leuk uit! Maarrr …
1 keer stond het horloge stil terwijl de power reserve nog meer dan 20 uur aangaf en laatst liep het dik anderhalf uur achter (terwijl het uurwerk iets meer dan een dag ervoor nog goed liep).
Dus mijns inziens is het uurwerk minder betrouwbaar.
Ik vind het nog steeds een mooi/leuk uurwerk om te dragen.

Ze zijn (voor het geld) inderdaad fraai.

Deze vinnik ook wel mooi:

Wel ietsje duurder. (€189)

Ik heb zelf ook wel wat goedkopere chineesjes. Als je wat vaker van klok wisselt, moet je ze toch op tijd zetten. Dus wat afwijking, ach, …

Martin

Afwijking kan ik tot op zekere hoogte me leven. 1,5 uur is wel erg gortig. Zijn er nog zeer positieve reakties? :smiley:

Ik heb zelf een aantal Ingersoll horloges gehad en nu nog één. Voor de prijs vind ik het prima, ik heb er nooit problemen mee gehad en ze liepen nog mooi op tijd ook.

Voor die paar centen vind ik het veel horloge.

Kijk daar word ik vrolijk van. :wink:

Ik wilde zelf eerst ook een Ingersoll. Die van mij zou 189 euri kosten. Een hoop knaken toch nog.
Na wat reacties van forumleden heb ik besloten om toch geen Ingersoll te kopen. Uiteindelijk heb ik een Chineesje van eBay gekocht voor 50 euri incl. verzendkosten die er precies op lijkt. Kan ik van de rest van het geld 2 redelijke Seiko’s kopen. :smiley:

Het probleem is dat er geen chineesje is die er op lijkt en ook nog eens 3x goedkoper is.

ik vind ze er leuk uitzien, toch…Ik heb ooit een Ingersoll horloge gehad en bijna direct weer weggedaan, alleen maar problemen. Bij mij liep hij nog goed, degene die hem had overgenomen had alleen maar problemen met het horloge. Het liep niet gelijk, er vielen onderdelen af :frowning: ze zien er leuk uit voor het geld. Maar nu gaat mijn voorkeur uit naar een Seiko als ik dat bedrag uit ga geven.

Rullemus Schreef:

Kan ik van

de rest van het geld 2 redelijke Seiko’s kopen.
:smiley:

redelijke Seiko’s bestaan niet. Ze zijn namelijk altijd goed :smiley:

Ja Seiko is altijd top. Ik ga wel een Alpha jumphour regulator bestellen. Ben ik voor 40 euro klaar en heb ik nog geld over. :smiley:

Hoi Dreski,

Ik heb zelf ook naar de alpha regulators gekeken, maar vind de wijzerplaten zo druk, dan wel roze… Heb jij een versie gevonden die op de ingersoll lijkt?

Groeten,

Maertin

Niet echt het is een jumphour uurwerk maar wel leuk hoor. En in vier verschillende smaken :wink:

dreski Schreef:

Het probleem is dat er geen chineesje is die er op
lijkt en ook nog eens 3x goedkoper is.

Mijn Chineesje lijkt er anders behoorlijk op en ik durf haast te wedden dat de kwaliteit even goed/slecht is. Het uurwerk heb ik gecheckt met de Ingersoll en het is exact hetzelfde.

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

[edit]
Sorry, ik begreep nu pas dat je je eigen horloge bedoelde. Ik bedoelde mijn Ingersoll Ghandi. Daar heb ik namelijk een goeie kopie van kunnen vinden.