Ingersoll terug goed ?

Beste horlogeliefhebbers

Heb vandaag een mooie ingersoll klokje zien staan , en ben dan direkt beginnen opzoeken over de reacties en ervaringen ermee.
En zag meteen dat het merk niet echt gelieft was hier , maar soms zat er iemand bij die er iets positiefs over te zeggen had.
Maar die berichten zijn ondertussen al 2 jaar oud.
Dus ik typ in google in en er is een ingersoll website , en hier staat dat ingersoll in 2016 relaunched was : https://www.ingersoll1892.com/pages/history hier het linkje.
Dus is het nu niet meer uit china of wel , want ik snap het nu even niet goed meer ?
Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken , bedankt alvast
Mvg

1 like

Ik ben bang van wel.

Dus het is terug de oude ingersoll , en waarom ben daar voor bang ?

1 like

Niet alles uit China is slecht hoor. Eén van de forum-favorieten is de Chinese Seagull 1963 re-issue. Maar het meeste uit China komt daar wel vandaan omdat het goedkoop is.
Gewoon een Ingersoll kopen als je die mooi vindt, maar reken niet op een waardevaste aankoop.

1 like

Ja, merknamen opkopen kunnen ze wel… Drie jaar terug was ik voor m’n werk in Kunshan. Taxi op Shanghai Airport: Een gloednieuwe Buick.

Al jaren failliet in de States, maar de naam leeft voort in China, en ik moet zeggen - het zoefde heel comfortabel. :slight_smile:

Maar OK, je hebt 'm nog niet gekocht. In dat geval zou ik zeggen: Laat dat lekker zo, en kies iets anders.

Maar daarom kan je dus ook van geen enkel ander bv voor zo een prijs een automatisch men chrono enz ?

Van die zin kan ik geen chocola maken, een typo hier en daar zeur ik niet over - maar wat bedoel je nou te zeggen…?

6 likes

Als je een goedlopend horloge wil hebben die het langer dan een jaar blijft doen…kijk dan eens naar een ander merk.

Sorry voor mijn gebrekkig getyp soms , dankje @AstonMartin je hebt net men vraag beantwoord en weet nou genoeg :slight_smile:

Het uiterlijk kan er leuk uitzien en bij de dure modellen kan zelfs het uurwerkje ook nog wel redelijk zijn,maar helaas zijn de instappers van dit merk niet echt betrouwbare horloges die, als ze éénmaal kuren gaan vertonen niet zomaar te repareren zijn.
Ze zijn wel te maken,maar de kosten daarvan zijn dan vele malen hoger dan de dagwaarde van het horloge.

Wil je een mooi horloge en ook nog eens iets wat na jaren nog werkt,zou ik eens bij de Japaners kijken zoals Orient,Citizen of hoe heet die andere ook alweer…kom er ff niet op.

1 like

Kortom; weg blijven bij Ingersoll is de beste optie :wink:

Dankje wel voor dat , vond die skelotons gewoon zo mooi maar ik zal het maar laten dan :blush:

Ga naar Aliexpress, tik “Skeleton Watch” in, selecteer gratis verzenden & prijs tussen de $30 en $40. Krijg je voldoende alternatieven :wink:

Haha nee wil kwaliteit

De uurwerken die Ingersoll gebruikt komen van PTS Resources China. Erg lowbudget uurwerken met weinig aandacht voor kwaliteitscontrole.

Je moet dus geluk hebben dat je een degelijk gereguleerd en sterk uurwerkje krijgt. Het is dus geen wonder dat ze gerelaunched zijn.

Mocht je dus wel een Chinees uurwerk willen dan is er in mijn optiek maar eentje die zich wel kwalitatief goed opsteld en dat is Seagull.

EDIT: Zie ook dat ze soms Miyota automatics gebruiken (3 hand)

1 like

Ik weet dat de meeste hier op het forum geen voorstander zijn van Ingersoll, maar ik heb er een paar gehad.
Kocht deze meestal op de wintersport vakantie in Seefeld bij een kleine juwelier. Ik moet zeggen dat ze mij altijd goed zijn bevallen.

Dit zijn er twee waar ik nog een foto van had, overigens niet meer in mijn bezit.

1 like

Kijk even bij Orient

Yup, dacht ik ook gelijk toen ik,

las.

Elf.

1 like

Waar is Fr3d als je hem nodig hebt? :confused:

3 likes