Ingersoll tourbillon - herkent iemand dit uurwerk?

Mensen,

Deze heb ik binnen gekregen ter reparatie (en is inmiddels naar China geweest en terug gekomen. Gezien de geschatte reparatiekosten (ca. 1000 euro) heeft de eigenaar hem niet laten maken. (klokje koste ooit net iets boven de 1000).

Nu ben ik op zoek naar onderdelen voor dit klokje maar indicatie van het uurwerkje is al een ramp. In principe heb ik enkel een klein lagertje nodig maar zonder fabrikant wordt het een speld in een hooiberg.

Het wordt een uitdaging aangezien dit soort “Tourballons” door verschillende fabrikanten in China op de markt gezet zijn.

Herkent iemand dit uurwerkje?

Explore menkepie Explore menkepie

Roterende wijzerplaat module gedemonteerd:

Explore menkepie

Onderkant wijzerplaat module:

Explore menkepie

Restant van het lager dat ik door het hele uurwerkje aantrof:

Explore menkepie

Dubbele veertrommel:

Explore menkepie

Achterzijde uurwerkje:

Explore menkepie

Alast bedankt voor jullie hulp.

gr. Men

Shanghai watch co.uurwerk.

Onder eigen naam voeren ze een variant waarbij de positie van de ‘tourbillon’ met bijbehorende wijzertje veranderdis, maar verder hetzelfde uurwerk, ook met dubbele veerton. Achterzijde ziet er ook hetzelfde uit.

Dat doet deze ook. De wijzerplaat met zichtbare balans maakt in één uur een complete omwenteling. Ik heb zo’n zelfde Ingersoll.

Het is een Ingersoll type Westpoint.

Hoi,

Dank voor jullie snelle response maar zo ver was ik al gekomen. Ik had gehoopt dat hij ergens in het Sea-gull assortiment zou zitten. Over het algemeen het makkelijks om onderdelen van te krijgen maar helaas. Ik zoek het typenummer van het uurwerk om ergens te kunnen beginnen met het zoeken naar onderdelen.

Vogenschijnlijk mij is dit hetzelfde uurwerk.

http://nl.picturepush.com/public/14633103

Niet om het een of ander, maar het uurwerk ziet er wel een beetje schmutzig uit. Hier en daar wat vlekken/verkleuringen en zwarte puntjes. Hoewel het een Chinees horloge betreft, zou je toch wel iets beters kunnen verwachten voor 1000+ euro.

Neem aan dat ie na de reparatie nog wel een servicebeurt krijgt?

Is het eigenlijk niet gewoon een micro kogellager. Misschien kun je met de maten van het lager gericht gaan zoeken Bij kogellager fabrikanten.

Ik probeer alleen maar mee te denken

Hoi Scudo,

Top dat je mee denkt! Dank daarvoor. Ik ga ook eens direct in Shanghai proberen.
Microlager separaat vervangen heb ik ook al aan gedacht. Ook heb ik al via Ingersoll geprobeerd het lager te krijgen maar het is duidelijk dat men enkel aan volledig vervangen van uurwerkjes doet. Kwaliteit en schoonheid is echt onzettend beneden maats voor de prijs van het klokje. Ik zal deze week nog eens wat close ups maken van de afwerking van het raderwerk. Je schrikt…

Thx.
Men

Oef! Smaken verschillen, zullen we maar zeggen…

Staat op de achterkant/onderkant van de buitenste lagerring niet toevallig een
DIN nummer ?
Lagerrestant/buitenring uit de naaf tikken en één of twee steengaten ipv het naaldlagertje plaatsen ?
Een bronze busje draaien ?

Netjes in elkaar zetten en retour is natuurlijk ook een optie :wink:
Geen eer aan te behalen , tenzij men van het standpunt " werk hebben is niks , maar werk houden " uitgaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Suc6 Hub

Ik kan je niet helpen, maar ik wil wel even melden dat ik het knap vind dat je zo’n lastig project aandurft!

Ik volg met spanning hoe het afloopt en hoop op plaatjes daarvan.
Complimenten en veel succes (tu)

Wel apart dat wanneer dat lagertje de doorslag geeft
dat ze bij die reparateur in China er dan € 1000,-
aan kosten durven ophangen.
Succes met dit avontuur, hoop voor jou en de eigenaar dat het gaat lukken (tu)

Hoi Hub,

Ik weet het, en aan werk ontbreekt het niet maar het is een vriendendienst…
Heb de vraag in shanghai neergelegd, kijken of ik wat los kan krijgen.
Heeft nu geen haast.

Gr. Men

ub Hannemann Schreef:

Staat op de achterkant/onderkant van de buitenste
lagerring niet toevallig een
DIN nummer ?
Lagerrestant/buitenring uit de naaf tikken en één
of twee steengaten ipv het naaldlagertje
plaatsen ?
Een bronze busje draaien ?

Netjes in elkaar zetten en retour is natuurlijk
ook een optie :wink:
Geen eer aan te behalen , tenzij men van het
standpunt " werk hebben is niks , maar werk houden
" uitgaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Suc6 Hub