Laats kwam ik op Internet het merk Ingersoll tegen.
Ongeloofelijk dat die een automatische Chronograaf voor 200 tot 300 Euro kunnen maken.Een echt merk voor iets meer als een Chinese nepper.Hamilton of Jac Lemans vragen hier meer als 1000 Euro voor.Weet iemand nog meer echte merken die een automatische chronograaf verkopen voor laten we zeggen minder als 750 Euro?
Als je een mechanische chrono nieuw wil voor onder de pakumbeet 750 euro vallen zwitserse uurwerken af, met uitzondering van swatch geloof ik.
In principe kun je twee soorten vinden, met een handopgewonden SeaGull ST19, waarbij de goedkoopste een Alpha Paul Newman (kloon van oude rolex) is, en dit loopt door tot een euro of 500 voor de duurdere SeaGulls, en bijvoorbeeld de Perpetual van CarteblanchePW. Een paar plaatjes uit eigen collectie:
Paar wat duurdere alternatieven, maar onder de €500:
Er zijn ook Shanghai chrono’s, dit zijn automatische Valjoux 7550 klonen. Zal eens op zoek gaan naar wat voorbeelden daarvan.
Groeten,
Martin
Erg mooi die paul newman kloon! :~
Ik vind het ook ongelofelijk dat ze met waarschijnlijk hetzelfde uurwerk als in de “Chinese nepper” toch de indruk weten te maken een “echt” merk te zijn.
Ik heb overigens niks tegen “echte” Chinese horloges, integendeel ze bieden vaak veel waar voor hun geld. Een Ingersoll is volgens mij gewoon een Chinees met een europse naam en wat marketing, overigens niks mis mee als dat je ding is.
Wil je perse een Zwitser dan zou je mischien eens kunnen kijken bij b.v Steinhart naar een Nav-b chrono, deze kost net iets meer dan 750 euro.
Gr. Thomas
De valjoux versie van shanghai wordt veel gebruikt in rolex stijl horloges, zoals de ticino:
of zoiets:
Maar er zijn ook orginelere uitvoeringen.
Vrij bekend is ook de prometheus, met hetzelfde uurwerk:
Bedankt voor de waarschuwing.
Ze leveren wel 3 jaar garantie.
Waarschijnlijk dus met een Chinees Alpha uurwerk?
Ik heb van anderen al wat adviezen gehad.
Wat zijn de wat betere merken oplopend in prijs tot 1500 Euro?
Wat zijn de andere Chinese horloges onder eigen merk die geen plaggiaat zijn en die een heel klein beetje de moeite waart zijn?
Zijn de meeste geen plaggiaat van een echt merk?
gmichels Schreef:
Zijn de meeste geen plaggiaat van een echt merk?
De eerste is zeker een kopie, de tweede zwaar omega geinspireerd.
De rest is dat niet. maar als je bijvoorbeeld naar steinhart gaat kijken, zoals hier geadviseerd, dan zul zien dat zij ook vrijwel alleen maar gecopieerde horloges maken.
Ingersoll gebruikt dan wel (goede!) chinese uurwerken, maar maakt wél orginele ontwerpen. Ik vind het zelf een echter merk dan bijv Steinhart of invicta.
Groeten,
Martin
Heel mooi Martin,bedankt voor de informatie, maar zijn klonen niet (bijna)hetzelfde als Replica’s of Hommages?
gmichels Schreef:
Heel mooi Martin,bedankt voor de informatie, maar
zijn klonen niet (bijna)hetzelfde als Replica’s of
Hommages?
Op het moment dat patenten verlopen van uurwerken, gaan andere bedrijven deze ook bouwen. Veel nieuwe zwitserse horloges worden tegenwoordig uitgerust met Selita SW200 uurwerken, wat een kloon is van de ETA 2824. Dit is legaal en veel voorkomend in elke industrie. Uitvindingen worden over en weer gebruikt door de diverse bouwers. Ook de chinezen gebruiken veelal oude uurwerken die ofwel gekocht zijn, ofwel verlopen, en ontwikkelen daar op verder.
Groeten,
Martin
Die Newman heb ik ook.
Mooi met die glazen achterkant. Die heb ik niet
Is dat dezelfde als die achterop een alpha sub past?
Waar heb jij die vandaan?
Hans
Zijn dit je eigen prive horloges, of heb je een zaak waar je deze horloges verkoopt?
16astro Schreef:
Die Newman heb ik ook.
Mooi met die glazen achterkant. Die heb ik niet
Is dat dezelfde als die achterop een alpha sub
past?
Waar heb jij die vandaan?Hans
Alpha USA verkocht ze, ook los. Zwe zijn er mee gestopt, maar hij heeft de restanten op ebay staan:
De PN is kleiner dan de sub, dus ik denk niet dat ze uitwisselbaar zijn. Groeten,
Groeten,
Martin
gmichels Schreef:
Zijn dit je eigen prive horloges, of heb je een
zaak waar je deze horloges verkoopt?
De Alpha en de 1963 zijn van mij, de rest komen van google images
Groeten,
Martin
Hallo Martin,
Wat had Watchbiker te vertellen?
Ik heb zelf heel veel vervelende reacties gehad op deze site op alles wat maar een beetje in de richting ging van Replica, Hommages of andere namaak.
Er wordt vaak gedacht dat je een patser bent die pronkt met andermans veren en niet een klokje (van bedenkelijke kwaliteit) hebt gekocht.
Er zijn heel veel mensen, vaak die er commercieel belang bij hebben, die zeer fel reageren en je publiekelijk in de zeik zetten, aan de schandpaal nagelen dus.Voor de duidelijkheid: ik hou er ook niet van dat ontwerpen worden gestolen.Ik heb ook liever een merk met eigen ontwerpen.
Je kan prive reageren.
Het is geen waarschuwing, gewoon mijn mening. Zoals ik al zij als het jouw ding is gewoon kopen. Persoonlijk houd ik niet van de ontwerpen van Ingersoll, ik hou meer van minder originele ontwerpen.
Ik vind het overigens opmerkelijk dat je in deze discussie zelf begint te strooien met termen als " Chinese nepper " en " plagiaat ". En vervolgens in dezelfde discussie in een latere post aangeeft dat je daar een hekel aan hebt.
Nu ik erover nadenk; deze discussie loopt wel raar… maar dat is geloof ik wel vaker gebeurd in discussies met deze titel
Even ter verduidelijking… De Prometheus CR1 die hier genoemd wordt, is het eerste model van Prometheus. Dit model is niet meer leverbaar en gediscontinueerd. In de CR1 zat inderdaad nog een chinees (Shanghai 3ZLF2).
Alle huidige Prometheus modellen zijn Swiss made. De chronograaf is voorzien van een ETA/Valjoux 7750 uurwerk; en dan toch nog voor 885 euro
gmichels Schreef:
Hallo Martin,
Wat had Watchbiker te vertellen?
Ik heb zelf heel veel vervelende reacties gehad op
deze site op alles wat maar een beetje in de
richting ging van Replica, Hommages of andere
namaak.
Er wordt vaak gedacht dat je een patser bent die
pronkt met andermans veren en niet een klokje (van
bedenkelijke kwaliteit) hebt gekocht.
Er zijn heel veel mensen, vaak die er commercieel
belang bij hebben, die zeer fel reageren en je
publiekelijk in de zeik zetten, aan de schandpaal
nagelen dus.Voor de duidelijkheid: ik hou er ook
niet van dat ontwerpen worden gestolen.Ik heb ook
liever een merk met eigen ontwerpen.
Je kan prive reageren.
De PB van watchbiker stond los van deze discussie, dus geen problemen hoor.
Groeten,
Martin
hhe Schreef:
Even ter verduidelijking… De Prometheus CR1
die hier genoemd wordt, is het eerste model van
Prometheus. Dit model is niet meer leverbaar en
gediscontinueerd. In de CR1 zat inderdaad nog een
chinees (Shanghai 3ZLF2).Alle huidige Prometheus modellen zijn Swiss made.
De chronograaf is voorzien van een ETA/Valjoux
7750 uurwerk; en dan toch nog voor 885 euro
helaas wel. De CR1 had in mijn optiek een prachtige prijs-kwaliteit. De nieuwe modellen zitten in een prijssegment waar te veel concurentie zit.
Het discontinueren van dat model had volgens mij niet met het uurwerk te maken, maar met een ontwerper die niet helemaal netjes te werk is gegaan, en stiekem wat teveel naar een ander merk had gekeken. Volgens heeft deze man dan ook de zak gekregen.
Groeten,
Martin
Enkele jaren geleden stond ik hier echt niet bij stil.
Hierbij een relaas: Enkele jaren geleden liepen wij in de winkelstraat van Marmaris langs een duur uitziende juwelierszaak. Wij werden door een Turkse meneer in het Nederlands aangesproken. Geeft iets van vertrouwen, niet?
Na veel heen en weer gepraat (ik had er geen zin in) gingen wij toch naar binnen. Hij liet mij een Rolex Relica zien (hij noemde het tweede kwaliteit) die er goed uitzag. Eerste vroeg hij 400 Euro, maar later kon ik het voor 200 Euro kopen.
Waarschijnlijk nog steeds veel te duur.Ik stond er echt niet bij stil dat het namaak was. Op een een of andere manier ging ik toch voor de bijl.Ik dacht voor dit bedrag er geen bult aan te kunnen vallen en hij bood garantie. Ik kreeg er ook een boekje bij. Stelt natuurlijk niets voor.
Ik hoop dat ik nu een klein beetje begrip hiervoor krijg.