Ingeslepen seconde dial

Dag allen,

Ik zit te denken om mijn smp dial te laten ‘restaureren’: uit de foto zie je een extra kring in de seconds dial. Aan te raden om het te doen?

Beetje afhankelijk van hoe zeer het je stoort en wat je er voor over hebt.
Volgens mij ook nog wel een nieuwe wijzerplaat van te krijgen maar dat zal wel niet de bedoeling zijn :grinning:. Kosten zouden overigens wel eens gelijk kunnen zijn met restauratie, beetje afhankelijk. Sowieso zal er iets aan de klok moeten gebeuren gezien het sleepspoor. Zou goed kunnen zijn dat de wijzerplaat niet goed zit.

Gr men

Dank Men,
Je hebt gelijk: vervangen wil ik niet. Het stoort me niet echt, maar de gedachte dat het gefixed jan worden is fijn: suggesties voor een goed adres in NL zijn welkom!

De klok heeft inderdaad service nodig en dat gaat ook binnenkort gebeuren.

Als je em laat servicen… gewoon even aangeven aan de Horlogemaker van dienst dat de Secondenwijzer nu aanloopt… Even op letten bij montage van de wijzer… dat ie vrijloopt… daar is ie met een minuutje wel achter… :smile:

Thx. Nog tips voor een restaurateur voor de wijzerplaat?

ja
niet doen of nwe wijzerplaat, het kan nl niet onzichtbaar hersteld worden

Stoort me niet en is ook niet voor de flip: extra patina zullen we maar zeggen

Van de prijs voor een replacement dial ga je ook niet vrolijk worden.
Nu weet ik dat Ofrei niet de goedkoopste is maare…check

http://www.ofrei.com/page343.html

Mocht ik in de toekomst toch willen verkopen denk je dat het juist waardeverhogend zou werken wanneer ik het laat restaureren of wanneer ik een redial zou doen?

Zeker niet. Weggegooid geld. Je enige optie is een nieuwe oude plaat vinden.

1 like

Thanks Mark, again!

Mocht je een adresje hebben dan hoor ik graag!

Je zou een WTB (want to buy) kunnen proberen op omegaforums

Als het je niet stoort…lekker laten zitten. Wijzerplaat opnieuw opmaken is ook niet risicoloos (je ziet het altijd en er zit veel kaf tussen het koren), daarnaast zal het de waarde van de klok echt niet verhogen, eerder verlagen. Als hij in mijn atelier werd aangeboden zou ik enkel een service adviseren. Aangezien de wijzer aanloopt is er niet met de meeste zorgvuldigheid aan het horloge gewerkt, tenzij hij een klap gemaakt heeft waardoor de plaat losgekomen is…en ook dan is die service nodig.

Succes,
Men