Ingraveren deksel keeper

Goedemiddag,

Na jaren een sub te hebben, ben ik er vrij zeker van dat mijn huidige 16610 het nest niet meer zal verlaten. Als flipperkast is dit een gekke uitspraak, maar deze mag blijven en we gaan flipperen met een nieuw horloge. De sub heeft een hoop concurrentie die ik interessant vond in mijn gedachten verslagen (16710, 116710, 116610, 126610) en is klaar voor de volgende stap.

Ik heb het horloge met als gedachte om deze door te geven aan mijn kinderen en ben aan het overwegen het deksel te laten van de sub te laten graveren met mijn achternaam en evt jaar van aankoop of iets anders.

Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee waar ik dit professioneel kan laten doen? Het liefst een horlogemaker die dit ook kan.

Ik hoor graag jullie bevindingen!

1 like

Indachtig het personaliseren van je toekomstige erfenis is het een aardig idee.
Maar realiseer je wel dat een gegraveerde achter plaat een vrij forse waardevermindering van je 16610 met zich mee zal brengen. Misschien zijn je erfgenamen daar helemaal niet blij mee? De wetenschap dat ze het horloge van pappa erven (geërfd hebben…) is misschien wel voldoende en interessanter met een onbeschadigd (tenminste zo zie ik het) horloge.

5 likes

Inderdaad misschien beter om een reserve caseback te kopen en daar de inscriptie in te graveren.
Ook handig als je bij nader inzien toch besluit hem te flipperen. :+1:

4 likes

Gewoon erin krassen met een stanleymes. Heeft papa of opa het nog zelf gedaan ook; nog mooier verhaal.

Opa, ja dat was pas een legend! Mot je kijken wat ie met die sub van 40k heeft gedaan!!!

6 likes

Slecht idee, niet doen :rofl:

1 like

Ik heb geen idee wat voor dit merk een reserve caseback kost…?!
Maar als je dat er voor over hebt is dat zeker een beter idee dan de originele caseback te laten graveren.

1 like

bij Rolex is de policy toch op basis van exchange base?

1 like

Die krijg je niet zomaar hoor. Grijze markt allicht wel. Echtheid is dan wel een dingetje.

Genoeg van die ouwe hap verkocht denk ik.

Misschien de binnenkant van het deksel (in uiterste noodzaak, maar waarom zou je het doen???)

Als mijn erfgenamen zich zorgen maken om de waarde omdat ie gegraveerd is dan verdienen ze hem niet :sweat_smile:

Nieuw deksel kost 2 a 300 euro. Dat vind ik niet zo schokkend. Dat is een prijsstijging van 2 maanden.

@serge2 omdat ik het persoonlijk maken van een horloge een mooi idee vind. Als ik het naar mijzelf vertaal zou ik het mooi vinden als ik zoiets zou krijgen.

8 likes

Je hebt deze toch ook al geflipperd?

Zou wel ironisch zijn als je nageslacht deze sub weer flipperen.

1 like

Nee, was een andere 16610. Sindsdien heb ik een hoop toppers gehad en ik kom uiteindelijk toch bij een 16610 uit. Met deze wetenschap en het feit dit precies een 16610 is zoals ik hem het mooiste vind, doet mij beseffen dat dit de eerste keeper is.

Als er meerdere erfgenamen zijn heb je een mooi excuus om meerdere horloges te bewaren. Het is een beetje sneu als uit de oude doos dan maar 1 horloge komt met alle kinderen om de keukentafel :grin:

2 likes

Een tweedehands caseback hoeft niet per se bij Rolex vandaan te komen.

2 likes

Precies dat! :joy:

Verder: Doen! Lijkt me juist geweldig iets te erven/krijgen met een gravering!

1 like

Je moet echt het staal zelf al gaan analyseren wil je het onderscheid met een echt “goede” fake kunnen vaststellen, zeker bij een caseback.

1 like

Via de app een suggestie gekregen
Bedrijf wat professioneel doet lasergraveren.

Niet perse een duimafdruk, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk oneindig :thinking:

IMG-20220113-WA0004

3 likes

Als je het toch wilt, lijkt me dat een mooie optie.

1 like

Genoeg verantwoording afgelegd. Doen dus. Een beetje vakman / juwelier moet dit kunnen. Maar ja hoe weet je vooraf of ie fingerspitzengefuhl heeft.

Lasergraveren of elektrolytisch etsen zou ook kunnen.

Maar zelfde verhaal; wie vertrouw je dat toe