Inhaalrace van aanwinsten..Veel plaatjes

Zoals jullie misschien al weten zijn er in een korte tijd heel wat nieuwe klokjes bij gekomen. Ik heb alleen nog geen fotos kunnen plaatsen maar dat ga ik nu even rechtzetten. Sommige fotos spreken voor zich en andere zal ik even toelichten.
Ik begin maar even met de Casio G-Shock G-001BD. Dit is een erg aparte ana digi. Ondanks het feit dat hij goudkleurig is heeft hij geen bling-bling uitstraling. Hij is er ook in RVS uitvoering met verschillende dials. Hij is lekker dik en het is een echte eyecatcher. Natuurlijk ijzersterk en voldoende functies aan boord.
Klein punt van kritiek is dat de digitale weergave niet af te lezen is in het donker. De verlichting is wel goed genoeg om de wijzers af te lezen.


Dan een paarse GLX5600. Dit is een horloge dat de getijden en maanstand aangeeft. De kleur is gewoon heel erg mooi en de band is ook doorzichtig. Een heerlijk zomerhorloge. De maanstand werkt perfect wanneer je alles goed hebt ingesteld. Ik heb het getijden schema ook ingesteld maar vind het niet nodig om iedere keer van Amsterdam naar Zandvoort te rijden om te zien of het ook klopt. :wink:

Dan had ik ook nog de G7710. Dit horloge was eigenlijk mijn eerste G-Shock maar ik heb hem verkocht en toch maar weer opnieuw aangeschaft. Het leuke van deze module is dat hij een weeknummer aangeeft en ook het aantal verstreken dagen van het jaar. Een heel handig no nonsense horloge dat niet opvalt maar daarom ook erg mooi is.

Verder heb ik natuurlijk nog 3 DW6900 modellen. De witte is op zonne energie. De andere twee hebben een spiegel als achtergrond voor de LCD wat het soms moeilijk maakt ze goed af te lezen. Bij daglicht gaat dit onder een bepaalde hoek. Wanneer je de verlichting gebruikt is deze echter perfect. De nadruk ligt ook meer op het ontwerp dan de functionaliteit.

Nou de rest had ik al eens besproken dacht ik dus hier nog wat leuke plaatjes van de hele familie en wat portretjes.




Bedankt voor het kijken. :wink:

Gaaf! Jij zit dus nu helemaal in de G-Shocks. :~ Het zijn prettige horloges, in alle opzichten. Ze dragen lekker aan je pols, ze zijn werkelijk niet kapot te krijgen en vooral heel betaalbaar.

Hoeveel horloges heb je wel niet?

Niet echt mijn ding, maar er zit altijd wel een leuke tussen.

Veel plezier met je bonte gezelschap.(tu):smiley:

jeronimo Schreef:

Hoeveel horloges heb je wel niet?

Niet echt mijn ding, maar er zit altijd wel een
leuke tussen.

Veel plezier met je bonte gezelschap.(tu):smiley:

Valt wel mee hoor. Heb er nu 23. :smiley:

Ondanks dat ik geen fan ben van de G-Shocks, respect voor de verzameling (tu)

Van de groep bevalt me de G-001BD het meeste, maar dat komt wellicht dat deze er het meest conventioneel uitziet :wink:

Leuke poppetjes ook:D

23, dat is aardig wat. Nog 8 te gaan en je kan elke dag in de maand een andere om.
:slight_smile:

een leuke bont verzameling, spaar je ook in lego poppetjes;)?
Leuke en mooie foto’s as always.

Goeie fotoreportage van een almaar uitdijende collectie. Wat de felgekleurde exemplaren betreft heb je wel lef. :~ Dat maakt het ook weer erg leuk. Dus vooral doorgaan.

Lowlander Schreef:

een leuke bont verzameling, spaar je ook in lego
poppetjes;)?
Leuke en mooie foto’s as always.

Sparen nee hoor. Ik leen ze van mijn dochter. :wink: Ze passen er goed bij vond ik.

Ik vind de eerste (G-Shock G-001BD.) wel een gave klok.(tu)
Kan op Internet weinig gegevens vinden.:frowning: Ik ben eigenlijk benieuwd naar de afmetingen en van ondergeschikt belang, het prijskaartje.
Gr,
L.R.

Kleurrijke verzameling ! Enne…mooie foto’s hoor ! (tu)

lone ryder Schreef:

Ik vind de eerste (G-Shock G-001BD.) wel een gave
klok.(tu)
Kan op Internet weinig gegevens vinden.:frowning: Ik ben
eigenlijk benieuwd naar de afmetingen en van
ondergeschikt belang, het prijskaartje.
Gr,
L.R.

Typenummer moet G-011 zijn. Er zijn er ook zo veel dat ik door de nummers het bos niet meer zie. Hier heb je een linkje naar de verschillende versies. Met die info moet je wel verder kunnen. Ik heb de stalen versies op ebay gezien voor rond de 120 euro incl verzenden.
http://watchshock.com/archive/Casio/G-Shock/G-0xx/

Bedankt voor info.

Ik heb zelf geen casio…en zal er ook nooit een krijgen omdat mijn verzameling een andere richting is uitgegaan…maar met respekt kijk ik altijd uit naar jouw bijdragen op het forum…wat zijn er veel mooie casio’s…

Veel plezier in het verdere verzamelen…en er is al zeker een iemand aangestoken door het casio virus…te weten mijn maat Arie!!

Groet, Justin

Nooit aan gedacht een winkeltje te beginnen? (tu)

Lekkere kleurenkermis dreski!

leuke nieuwe aanwinsten, geniet ervan :slight_smile:

mooie verzameling dreski,vooral de zwarte met negative display is helemaal top.
voorlopig haal ik je nog niet in met de verzameling, maar ik heb er weer een op het oog(tu):wink:

Gaaf hoor al die G-shockjes. Het lijkt wel of het forum een lichte kwinkslag maakt van Seiko naar Casio (ook voor de Edifice). Grappig!(tu)(tu)(tu)

Ik ben in (G) shock…:smiley:

Zijn nog geen g-shockjes in legoformaat?:slight_smile:

Mooi hoor.

Groet
Herman