Inkoopactie Elektronika "Sovjet" LCD Horloges

Helemaal blij. Als een kind! Met de korting, dank voor de actie. En Nikolay is een fijne vent!

7 likes

Nikolay mailde me vandaag om door te geven dat alle engelstalige manuals nu ook op de site te vinden zijn:
http://www.technochas.ru/blog/2017/10/25/english-version-of-user-manuals/

1 like

Ook ik heb een fijne elektronika binnen! I Ben wel heel benieuwd hoe ik de band op lengte kan makes door schakels te verwijderen. Ik vermoed dat het iets met de schakels met pijltjes te makes heeft, maar heb get nog niet uitgevogeld. Wie kan me helpen?

Jeroen

2 likes

Pennetje eruit drukken in de richting van het pijltje :wink:

Dank! Druk ik dan op de zijkant van de schakel of juist in dat gat?

1 like

In dat gat :grinning:

2 likes

Nikolay vroeg me een review te schrijven over mijn horloge. Hier de link voor de geinteresseerden :slight_smile:https://www.facebook.com/pg/technochas/reviews/?ref=page_internal

1 like

Ik meen dat er sprake was dat er een roestvrijstalen variant van een van deze horloges zou komen (ergens hier op het forum over gelezen in mijn herinnering). Is daar iets over bekend?

1 like

Leuk, maar heb geen account voor Facebook, leest wat lastig. :wink:

Kun je die misschien hier ook inplakken?

Komt ie!:

It was a few months ago that I ordered two watches from Nikolay from the Belarusian watchmaker Technochas: the Technochas 65M and the Elektronika CHN-54 NT.

The order was delivered within a week! The email exchange with Nikolay was very pleasant and the handling went smoothly.

I am very happy with the Technochas 65M in particular. What a beautiful watch! I also ordered the watch straps from Nikolay: a black one for the CHN-54 NT and a red-brown one for the 65M.

Technochas as a watch brand stands out from the well-known watch brands here in the West. I wonder if Technochas is aware of the potential it has to conquer the world with their affordable stylish watches! The obscurity of the Technochas watch brand from a far “unknown” country also brings with it a historic romanticism.

To my own surprise, I wear the 65M practically every day. The daily water-cold Dutch autumn showers and the Spanish scorching sun did not have any effect on the performance of the watch. I also bumped several times into something hard by accident: no scratch was perceptible.

What a good purchase! The large numbers on the display and the beautiful illumination of the glow in the dark makes the 64M a cult status watch worth already!

I hope that Technochas will continue to develop a watch with an inverse LCD and consider a reissue edition of the classic Elektronika 3049. I can not wait!

Thanks! Santi.

2 likes

Dank je! Heb gelijk weer zin om morgen de 54 of 55 weer om te doen. Prima en uniek werkhorloge.

2 likes

Klopt, een WUS special, echter lukt het de kastenleverancier nog niet een correcte kast in rvs te maken!

1 like

Zeker! Je kunt er prima mee voor de dag komen!

1 like

Hoi!
In antwoord op @DeRaaf en @BG1 dit leuke Elektronika topic leven in blazen:

Het initiatief voor een WatchUSeek Elektronika Special All Stainless Steel variant is nog steeds actueel.

Je kunt je nog steeds registreren/inschrijven voor deze speciale editie Elektronica horloge, heb ik ook gedaan en ik sta op nummer 351 op de wachtlijst :wink:
Voor wat ik begrijp is hoe meer inschrijvingen hoe fijner voor Technochas.

Een steuntje in de rug kan dit Wit-Russiche horlogemerk zeker gebruiken denk ik en financieel kun je je geen buil aan vallen.

De WUS SS Elektronika gaat er ongeveer zo uitzien:

Slechte foto’s maar het “0001” exemplaar is er inmiddels!
Rvs kast en de net iets grotere pushers dan normaal maken het helemaal af!


4 likes

Leuk horloge hoor! Ik denk niet dat ik kans maak op de WUS editie, maar van Nikolay heb ik al vernomen dat ze een “reguliere” all stainless steel versie van dit horloge uit gaan brengen.

Ook zeker wel iets om naar uit te kijken, ook omdat er kleurvarianten worden uitgebracht. De prijs ligt wel hoger dan waar de WUS leden voor hun editie betalen.
Nikolay gaf aan dat ze een vergissing in de schatting hadden gemaakt omtrent de kosten voor de ontwikkeling.

Dat is exact de combinatie die ik besteld heb, ik kijk er naar uit om mijn exemplaar te ontvangen :smiley:

2 likes

Technochas is aan het onderzoeken of een heruitgave van de Elektronika 1 tot de mogelijkheden behoort.

image

De heruitgave van deze LED horloge luistert naar de naam Elektronika 100.

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven: https://forms.gle/AvbpmyKVs3E8Wq357

Het horloge zal rond de €120,- kosten.

Voor meer informatie, ideeën en gedachtewisseling:
http://www.technochas.ru/blog/2021/03/29/electronika-100_annonce_en/

en

2 likes